چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح شبانه روزی حفظ قرآن در استان قم و حضور گسترده طلاب در این برنامه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‎الاسلام والمسلمین حسینی مقدم ظهر امروز 10 آبان ماه در شورای توسعه فعالیت ‏های قرآنی استان قم با اشاره به اهمیت مساله حفظ قرآن کریم گفت: 7 هزار نفر در برنامه حفظ قرآن در امامزادگان و غیر از این مکان ها شرکت کرده‎‌اند که در اواخر بهمن ماه آزمون سراسری حفلظ این گروه نیز برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم برای اولین بار در امامزاده جمال راه اندازی شده است که تا کنون موفق به حفظ 10 جز قرآن شدهاند؛ اکثر این افراد طلبه هستند که تا کنون 10 جز قرآن را حفظ کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: خوشبختانه امسال سال خوبی از نظر رشد کیفی و کمی فعالیت‎های قرآنی در استان بوده است.

وی افزود: یکی از نشانه‎های این مساله برگزیده شدن و افتخارات قرآنیان استان در مسابقات ملی اوقاف بود که خوشبختانه پس از سالها قم را به یکی از استان‎های برتر کشور مبدل کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: در مسابقات کشوری قرآن کریم استان قم برای اولین بار 13 مدال مختلف را در رشته‎های گوناگون کسب کرد و در مجموعه رتبه سوم را کسب کرد؛ در این زمینه 8 مدال بیشتر از سالهای گذشته توسط نخبگان قرآنی استان کسب شد.

وی گفت: نکته دوم آنکه قرار است که شورای قرآنی برای برنامه ریزی و ارزیابی و سازماندهی فعالیتهای قرآنی در بخش مسابقات و حفظ با دبیری سازمان اوقاف تشکیل شود که این شورا در قم با حضور مسئولان ذیربط راهاندازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha