جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه-دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: شیعیان در اجتماع اربعین اقتدار خود را به عنوان برترین قدرت جهان به نمایش گذاشتند و این اقتدار تجلی هویت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که از نهضت امام حسین(ع) می توان در راستای هدایت امت درس و عبرت گرفت، گفت: امام حسین(ع) می فرمایند میان رحلت رسول الله(ص) و قیام من پرچم هایی افتاده که باید آن را برافراشت.

وی در ادامه اصلاح خراج اسلامی، ایجاد امنیت برای مظلومان، فراهم کردن زمینه عمل به واجبات و مستحبات، بازگشت به سیره رسول الله(ص) و علی بن ابی طالب(ع)، نجات امت اسلامی از جهل، تحیر و گمراهی و مبارزه با ظلم را از جمله اهداف قیام و نهضت امام حسین(ع) دانست که باید برای امت های اسلامی در طول نسل های تاریخی الگو باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که امام حسین(ع) با مقصود دستیابی به این اهداف قیام کرده و طرحی را ارائه دادند تا هر زمان امت اسلامی با مشکلاتی رو به رو شد بتواند از آن استفاده کند، خاطر نشان کرد: ایشان حرکتی را خلق کردند که از روز عاشورا آغاز و پس از گذشت 40 روز پر تب و تاب در اربعین حسینی تکمیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که طرح امام حسین(ع) برای نجات امت های اسلامی از ظلم و استبداد از صبح عاشورا آغاز و در اربعین به پایان رسید، این طرح و حرکت عظیم تاریخی را مبدا برکاتی برای امت های اسلامی دانست و با بیان این که بنا به نقل امام حسین(ع) اگر مردم اجر و ثواب زیارت را می دانستند از شوق زیارت جان می دادند، اظهار کرد: ائمه در بیانی چنین فرمودند که کسی که با اشتیاق و علاقه به امام حسین(ع) موفق به زیارت شود، ثواب هزار حج پذیرفته شده برایش نوشته می شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به طرحی که برای اربعین تکمیل شده، به اتحاد و انسجام امت های اسلامی و شیعیان در  اجتماع با شکوه و پرشور اربعین حسینی اشاره و خاطر نشان کرد: قدرت امام حسین(ع) آنجایی جلوه می کند که این جمعیت در یک نقطه از سراسر عالم جمع شده و همه با یکدیگر ندای لبیک یا حسین را سر می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که این انسجام، معجزه ولایت است که در اربعین خود را نشان می دهد، گفت: این اتحاد و همدلی، همان انسجامی است که انقلاب ایران از آن تولید شد و اگر اعتقاد به امامت و ولایت نداشتیم، هرگز چنین انقلابی به پیروزی نمی رسید و مردم همه یکرنگ و همدل به دستور حضرت امام(ره) متحد و متفق نمی شدند.

وی با بیان این که هر ساله میلیون ها نفر به این جمعیت باشکوه افزوده می شود و همه ندای «لبیک یا حسین» را سر می دهند، اظهار کرد: «لبیک یا حسین» اعلان آمادگی علیه همه یزیدیان زمان است و باید بدانید که هیچ چیز قدرت ایجاد این انسجام را ندارد و بدون بهره مندی از قدرت ولایت هرگز نمی توان آنچنان که شایسته است بنده خدا بود و بندگی کرد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که راهی که انسان را به طرف خدا را می برد و همه راه ها را از زندگی انسان باز می کند راه ولایت است، ابراز کرد: این راه همان راهی است که در اربعین اتحاد و انسجام را خلق کرده و امروز نیز معجزه ولایت را به خوبی می بینید آنجا که داعش، این نیروهای ساخته و پرداخته استکبار جهانی زمین گیر شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در پایان گفت: شیعیان در اجتماع اربعین اقتدار خود را به عنوان برترین قدرت جهان به نمایش گذاشتند و این اقتدار تجلی هویت شیعه است. 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha