شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: بسیج در عراق و سوریه با تکیه بر روحیه خودباوری به جای اینکه به دنبال مذاکره با قدرت های بزرگ باشد، به دنبال مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبران عالم بود و امروز پیروزی جبهه مقاومت در مقابل داعش مدیون این نهاد خدا باور است

حجت الاسلام نادر رنجبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج تجلی روح الهی و خدامحوری انقلاب اسلامی ایران که یکی از مهم ترین نقاط افتراق و وجه ممیز انقلاب ایران با سایر انقلاب هایی که در جهان رخ داده در همین نکته خلاصه می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام ادق (ع) قروه افزود: بیشتر انقلاب هایی که در این عالم رخ داده به دنبال آزادی انسان از دست حکومت های دیکتاتور شکل گرفت، یعنی تمام اتکای این انقلاب ها به آزادی از حکومت های خود کامه بود، اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل علاوه بر نجات انسان از دست حکومت طاغوت، به دنبال افقی بالاتر بود تا انسان را از دست سیطره طاغوت نفس نیز نجات دهد.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه سخنان خود گفت: این حقیقت باعث شد انقلاب اسلامی ایران روح تازه ای در جهان ایجاد نماید، روحی که توانست نگاه های حقیقت بین و ظلم دیده بشر را متوجه خود کند.

مدیر مدسه علمیه قروه افزود: «میشل فوکو»، یکی از نظریه پردازان پست مدرن، نکته جالبی در خصوص انقلاب ایران دارد او معتقد است انقلاب ایران روحی در جهان بی روح است.

وی افزود: تمام مکاتب بشری از لیبرالیسم گرفته تا سوسیالیسم و مارکسیسم به دنبال این بودند که انسان را در عالم ماده محصور کنند و اجازه ندهند تا انسان در افقی بالاتر پرواز کند و حقایق عالم را درک نماید و به قول مارکس وبر جامعه شناس معروف غربی، انسان را در قفس آهنین نگه دارند، اما انقلاب اسلامی ایران با تجلی روح الهی خود راه دیگری را در مقابل پای بشر نهاد تا انسان زمینی را آسمانی نماید و نماد این روح الهی در بسیجی بودن تجلی پیدا کرد از این روست که باید اذعان کرد بسیج محور خدا خواهی و محور رهایی انسان از منیت هاست.

حجت الاسلام رنجبر اظهار داشت: بسیج در حقیقت با تکیه بر روح ایمان و آرمانهای الهی، وظیفه ای فراتر از حرکت در چارچوب مرزهای داخلی را پیگیری کرد و دغدغه نجات همه انسانها را دنبال می کند.

این کارشناس حوزوی افزود: بسیج در عراق و سوریه با تکیه بر روحیه خودباوری به جای اینکه به دنبال مذاکره با قدرت های بزرگ باشد، به دنبال مقاومت و ایستادگی در مقابل مستکبران عالم بود و امروز پیروزی جبهه مقاومت در مقابل داعش مدیون این نهاد خدا باور است و شاید بی دلیل نیست که امروز تمام مستکبران عالم با این شجره طیبه بنای دشمنی دارند و اذناب داخلی این قدرت ها در داخل با آن به ضدیت برخاسته اند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان قروه در پایان گفت: نهاد مقدس بسیج ریشه در عمق وجود و باورهای الهی مردم ایران دارد و تا خدامحوری و خداباوری در این نهاد مقدس حکمفرماست و هیچ دشمنی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha