پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
جلسه شورای نهاد حوزه های علمیه استان کردستان

حوزه/ در پنجمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، پنجمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی استان کردستان، پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا، به میزبانی مدیریت حوزه استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآن در جامعه تاکید کرد و گفت: باید قبل از ورود طلاب به مدارس علمیه، قرآن را خوب به آنها بیاموزیم تا با قرآن انس بگیرند و سپس به مدرسه علمیه ورود پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان همچنین به تاثیرگذاری بانوان طلبه اشاره کرد و افزود: هر چه میزان کتاب های درسی طلاب خواهر کاربردی تر باشد، بهتر است، البته این موضوع در مقطع کارشناسی ارشد هم مطرح می باشد.

توسعه قابل توجه حوزه استان

در ادامه این جلسه، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز در سخنانی گفت: همه خدماتی که به حوزه های علمیه ارائه می شود به برکت انقلاب اسلامی است و باید اذعان کرد که با آمدن حجت الاسلام و المسلمین عربیان به کردستان، تحولات بسیاری در بحث حوزه و مدارس علمیه این استان روی داده است.

حجت الاسلام محمود صفی زاده با اشاره به این که در بحث کمی و کیفی وضعیت مدارس علمیه خواهران در استان بسیار مطلوب است، اظهار کرد: مدارس خواهران ظرفیت های بالایی دارند، اگر طلبه فارغ التحصیل شد و حتی در جایی مشغول به کار نشد، لااقل می تواند نقش مادری با علم و متدین را برای فرزندان و همسر خود داشته باشد و فرزندانی صالح و با ایمان تحویل جامعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های حوزه علمیه خواهران استان کردستان؛ کم هزینه بودن آن است و طلاب خواهر کم توقع و پرکار هستند.

ارائه ۳۰ خدمت فرهنگی به طلاب و خانواده های آنان

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علی حسینی فر، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان هم گفت: مرکز خدمات استان بیش از 64 نوع خدمت به طلاب و روحانیان ارائه می دهد که مهمترین و بارزترین این خدمات شامل مسکن، بیمه و سلامت، تسهیلات و... می باشد.

مدیر مرکز خدمات حوزه  علمیه استان کردستان ادامه داد: در بحث فرهنگی نیز نزدیک به 30 مورد خدمات فرهنگی همانند برگزاری کارگاه های یک روزه خانواده، برگزاری اردو و...، توسط این مرکز به طلاب ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: بیش از 700 مستمری بگیر تحت پوشش داریم که ماهیانه نزدیک به 5 میلیون ریال به هر یک از آنان پرداخت می شود.

حجت الاسلام حسینی فر خاطرنشان کرد: در بحث جشنواره علامه حلی حجت الاسلام والمسلمین عربیان، مدیر حوزه استان تلاش های بسیاری برای هرچه باشکوه برگزار شدن این برنامه داشته اند که قابل تقدیر است.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه برخی مصوبات در راستای تقویت حوزه استان به تصویب رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha