شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

سیاسی

 

سیلی قرن هفت میلیاردی به آمریکای ترامپ

دولت آمریکا با وجود تهدیدهای خود علیه کشورهای جهان، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شکست سنگینی خورد.128 کشور جهان که بیش از 90 درصد جمعیت جهان یعنی هفت میلیارد نفر را تشکیل می‌دهند، به پیش نویس قطعنامه کشورهای اسلامی در حمایت از قدس شریف در مجمع عمومی سازمان ملل رای دادند. این قطعنامه الزام آور است زیرا رای بیش از دو سوم اعضای هیئت عمومی مجمع عمومی سازمان ملل را کسب کرده است و این قطعنامه نظیر قطعنامه‌های شورای امنیت است.

 

تهدید بی سابقه و آشکارای جهان در سازمان ملل

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نامه ای تهدید آمیز به نمایندگان کشورهای مختلف در سازمان ملل متحد تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا رای آنها در مجمع عمومی این سازمان در مخالفت با تصمیم واشنگتن در مورد بیت المقدس را زیر نظر دارد.

 

 

"نه"کارشناسان اطلاعاتی آمریکا به ترامپ

جمعی از کارشناسان اطلاعاتی آمریکا در نامه‌ای به ترامپ با ابراز نگرانی نسبت به اظهارات دولت او که ایران را حامی اصلی تروریسم می‌خواند، تاکید کردند که حامی تروریسم اکنون عربستان است نه ایران.در این نامه‌ آمده است: 10 سال پیش نیز جرج بوش به بهانه اینکه ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت، آمریکا را در لبه آغاز جنگ با ایران قرار داد؛ اگرچه در همین زمان گزارش سازمان‌های دولتی آمریکا نشان داد که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است.

 

آمادگی آمریکا برای حمله به کره شمالی

روزنامه دیلی تلگراف، با استناد به منابع خود فاش کرد که آمریکا برای انجام حمله نظامی علیه کره شمالی آماده می‌شود.این روزنامه همچنین فاش کرد که حمله به سکوهای پرتاب موشک پیش از این که پیونگ یانگ آزمایش موشکی دیگری را انجام دهد یا هدف قرار دادن انبارهای تسلیحاتی، از اولویت‌های طرح نظامی آمریکا است.

 

خط پایان تجاوز سه ساله ریاض

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل جنگ ریاض و ابوظبی علیه یمن را در پایان راه دانست وگفت: تجاوز سه ساله نظامی ریاض و ابوظبی علیه یمن به پایان خط رسیده است. از فروردین 1394 تاکنون با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت این کشور شاهد حملات هوایی و زمینی عربستان بوده و تاکنون هزاران نفر از مردم این کشور به شهادت رسیده اند.

 

 

خروش سیل آسای هند علیه ترامپ

بیش از 10 میلیون مسلمان هندی در تجمع های اعتراضی در سراسر این کشور،در شهرهای بزرگ هند همچون مومبای، پونا، کلکته، گواهاتی، بنارس، حیدرآباد، بنگلور و چنای با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته های متعدد شعارهایی بر علیه تصمیم ترامپ علیه قدس و آرمان فلسطین سر دادند.

 

تظاهرات سومین جمعه خشم

در سومین هفته از جمعه خشم ساکنان شهرهای رام الله ، الخلیل ، البیره ، نابلس ، بیت لحم ، قلقیلیه ، سلفیت، طولکرم و غزه صحنه تظاهرات و درگیری های شدید فلسطینیان با اشغالگران رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

 

ادامه دومینوی فساد اخلاقی در انگلیس

«دامیان گرین» معاون اول نخست‌وزیر انگلیس در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دسترسی وی درگذشته به تارنماهای غیراخلاقی، مجبور به استعفا شد. اوایل ماه جاری میلادی «نیل لویس» افسر پیشین پلیس لندن از کشف هزاران تصویر غیراخلاقی در رایانه اداری «دامیان گرین» در عملیات تحقیقات سال 2008 پلیس، در رابطه با نشت اطلاعات دولت خبر داد.

 

 

 

 

امپراطوری جاسوسی امارات در خلیج فارس

امارات عربی متحده برای ایجاد یک امپراطوری جاسوسی در خلیج فارس، در ویلایی مدرن واقع در بندر «زاید» در شهر ابوظبی در حال آموزش جاسوسی پیشرفته و پرداخت پول به افسران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.

 

انتقاد 7 تریلیون دلاری ترامپ از آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا با انتقاد از سیاست داخلی و خارجی دولت‌های قبلی این کشور گفت: «پس از صرف هزینه احمقانه 7 تریلیون دلاری در خاورمیانه، زمان بازسازی کشورمان فرا رسیده است».

 

تصویب ناپلئونی طرح مالیاتی ترامپ

سنای آمریکا طرح مالیاتی ترامپ را با 51 رأی مثبت جمهوری خواهان در مقابل 49 رأی منفی تصویب کرد.در این رأی‌گیری همه دمکرات‌ها و باب کورکر جمهوری‌خواه به این مصوبه رأی دادند اما با اختلاف دو رأی تصویب شد.پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا هم با 227 رأی موافق در برابر 203 رأی مخالف، تصویب و برای بررسی به مجلس سنا ارسال کرده بود.اگرچه جمهوری خواهان معتقدند این لایحه مالیاتی موجب افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد مشاغل و نیز دستمزد کارگران می‌شود، اما منتقدان این لایحه معتقد هستند که اجرای این طرح باعث افزایش بدهی کشور خواهد شد.منتقدان می‌گویند این لایحه بدهی آمریکا را حداقل به یک تریلیون دلار طی 10 سال آینده افزایش خواهد داد.

 

 

 

انهدام سعودی ها در تعز

منابع یمنی از انهدام ۷ خودروی نظامی و ۲ ابزار جنگی شبه نظامیان ائتلاف سعودی در ساحل غربی استان تعز و کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر شبه نظامی خبر دادند.

 

اردوغان تهدید به کودتا شد

در پی صدور قرار بازداشت گراهام فولر افسر سابق سیا به اتهام همکاری با گروه گولن از سوی دادستانی ترکیه، این مقام سابق سیا ضمن رد اتهام دست داشتن فتح الله گولن در کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه، رجب طیب اردوغان را به طور گستاخانه ای تهدید کرده است. و از اشتیاق بسیاری از عوامل سیا و کاخ سفید برای کودتا در ترکیه خبر داده است.

 

داعش به السیسی هم رحم نکرد

گروه تکفیری صهیونیستی داعش،بالگرد وزیران کشور و دفاع مصر را که روز سه شنبه گذشته با آن به فرودگاه العریش رفتند را سرنگون کرد.

 

53 شهید آخرین سکوت بین الملل

در یمن در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به استان های صعده، الحدیده و تعز، 53 غیر نظامی به شهادت رسیده و 15 نفر دیگر مجروح شدند.

 

 

 

پشت کردن اروپا به کاتالونیا

به دنبال قطعی شدن پیروزی جدایی‌طلبان در انتخابات پارلمانی کاتالونیا، اتحادیه اروپا این منطقه را تهدید کرد. رهبر جدایی طلبان کاتالونیا نیز این پیروزی را سیلی بر صورت دولت مادرید خواند.

 

دست رد سازمان ملل بر سینه آمریکا

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد برای کمیته تحقیق سازمان ملل، ایرانی بودن موشک های بالستیک که انصارالله یمن به عربستان شلیک کرده اند ثابت نشده است.

 

دریایی نشین شدن روس ها در طرطوس

دومای روسیه توافق برای تغییر کاربری تاسیسات سوخت رسانی دریایی طرطوس در سوریه به یک پایگاه دریایی کامل با ظرفیت جای دادن کشتی‌های اتمی روسی را تصویب کرد.

 

افشاگری عثمانی ها درباره قدس و فلسطین

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در گزارش کوتاه اخیر خود تاکید کرد که طبق سندی که اخیرا توسط ترکیه‌ای‌ها از آرشیو امپراتور عثمانی خارج و منتشر شده، فلسطین متعلق به فلسطینیان است و صهیونیست‌ها طی این سال‌ها به این دلیل پیگیر سند مربوطه نشده بودند که با تقاضای اعاده آن، عملا اشغال‌گری خود را قبول و اثبات می‌کردند.

 

 

افشای اسامی مشاوران نزدیک به ولیعهد عربستان

روزنامه فرانسوی زبان «لوریان لوژور» لبنان در گزارشی،اسامی ۱۵ فرد نزدیک به شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی و خانواده وی را فاش کرد که در زمینه های مختلف از تجارت گرفته تا دین افراد مشهوری به شمار می آیند.

 

انصار الله یمن عفو عمومی صادر کرد

شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: جنبش انصار الله یمن فرمان عفو عمومی را برای تمامی شرکت کنندگان در فتنه خیانت دسامبر ۲۰۱۷ تا زمان صدور فرمان صادر کرد. به موجب این فرمان، تمام افرادی که به دلیل حوادث فتنه خیانت بازداشت شده اند آزاد می شوند.

 

آمار تکان دهنده صلیب سرخ از قربانیان وبا در یمن

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن، به یک میلیون نفر رسیده است.معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار موارد ابتلا به بیماری وبا در یمن به ۹۷۵ هزار مورد رسیده است که از این تعداد، ۲۲۲۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

 

چراغ سبز"کلانتری" به پروژه تعطیل شده

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه انتقال آب از بخش  ونک سولگان در استان اصفهان به دشت‌های رفسنجان، گفت: این پروژه مربوط به 20 سال پیش است در آن زمان کشور از لحاظ منابع آبی و بارش‌های آسمانی در وضعیت مناسبی بود اما با خشکسالی اخیر در منطقه و کمبود منابع آبی اجرای این پروژه عقلانی نیست.

 

 

صندلی داغ افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا درباره شایعات مطرح شده درباره افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان گفت: افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس کذب است.

 

وقوع انفجار شدید در قلب یونان

یک انفجار شدید ساختمان دادگاهی در مرکز شهر آتن، پایتخت یونان را ساعاتی بعد از آن که پارلمان این کشور رای به برخورد با معترضان تجمع کننده در ساختمان این دادگاه داد، هدف قرار داد.پلیس اعلام کرد که این انفجار در پی یک سری تماس های تلفنی هشدار آمیز با دفاتر یک روزنامه و یک وبسایت خبری رخ داده است.

 ‎

بودجه‌ سري ‌پنتاگون ‌درمورد ‌بشقاب ‌پرنده‌ها

به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني يورونيوز؛ وزارت دفاع آمريکا وجود بودجه مخفيانه پنتاگون براي رهگيري و تحقيق در مورد بشقاب پرنده ها را تاييد کرد. پنتاگون تاکيد کرد اين طرح از سال دو هزار و دوازده ميلادي تاکنون متوقف مانده است. روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي نوشت وزارت دفاع آمريکا در فاصله بين سال هاي دو هزار و هفت تا دو هزار و دوازده سالانه بيست و دو ميليون دلار را به اين طرح اختصاص داده بود.با اين وجود اگرچه مقامات وزارت دفاع آمريکا و مجريان اين طرح محرمانه، اجراي آن را تائيد کرده اند اما همچنان بخش هايي از آن در ميان اسناد طبقه بندي شده پنتاگون قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha