شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
بحران آنتی‌بیوتیکی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                        

اخبار اجتماعی

 

نیویورک تایمز هم از استسقاء ایران شوکه شد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی بیان کرد: ایرانیان نماز باران خواندند برف نصیب‌شان شد.

در ادامه این گزارش آمده است: تهران به دلیل قرار داشتن در دامنه البرز از قدیم شاهد بارش برف بوده ولی در سال‌های اخیر در خلال زمستان بیشتر با پدیده وارونگی هوا مواجه بوده است.

 

خشن ترین کودک آزارها مشخص شدند

رئیس انجمن روانشناسی ایران گفت: با بررسی علل کودک آزاری می توان گفت در درجه اول پدر و مادرهایی که از سلامت روان برخوردار نیستند خشن ترین شکل کودک آزاری را بروز می دهند بطورمثال پدر و مادرهای معتاد، کنترل رفتار درستی ندارند . دولت آبادی افزود: بخشی از ریشه کودک آزاری ها به رفاه خانواده ، حمایت خانواده ، پوشش بهداشت و روان خانواده بازمی گردد . بنابراین خانواده ها باید توانمند شوند چراکه صلاحیت فرزندپروری، مهم ترین موضوع در پیشگیری از کودک آزاری به شمار می رود.

 

تعرفه ها،"وارداتچی‌های تراریخته"را غافلگیر کرد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با بیان اینکه برآشفتن برخی بابت پیشنهاد افزایش تعرفه واردات محصولات تراریخته نشان‌دهنده این است که شاید منافع برخی افراد با این تعرفه‌ها به خطر می‌افتد، گفت: پیشنهاد کمیسیون تلفیق به احتمال قریب به یقین تایید می‌شود. وی ادامه داد:‌ هنوز جمع‌بندی کاملی روی سلامت محصولات تراریخته به‌دست نیامده اما طرفداران این محصولات، آن را مناسب می‌دانند و مخالفان محصولات تراریخته به آسیب‌رسان بودن و سرطان‌زایی آنها تاکید کرده‌اند که تمامی صحبت‌ها و نظرات در کمیسیون تلفیق شنیده شده است.از سویی جمعی از اساتید دانشگاه در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کردند: هم واردات، هم تولید و هم مصرف "محصولات کشاورزی تراریخته" بدون انجام مطالعات عمیق و شناسایی آثار بلند‌مدت آنها، بسیار خطرناک بوده و ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به جامعه تحمیل کند

 

شکست  دارویی در مقابله با بحران آنتی‌بیوتیکی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اقدامات شرکت‌های دارویی برای مقابله با بحران مقاومت آنتی‌بیوتیکی چندان نتیجه‌بخش نبوده‌ است.در بررسی انجام شده در مورد اقدامات شرکت‌های تولید دارو برای مقابله با بحران مقاومت آنتی‌بیوتیکی آشکار شده است که واکنش این شرکت‌ها به تهدیدهای ناشی از گسترش مقاومت آنتی‌بیوتیکی حتی پس از سال‌ها هشدار ناقص مانده‌ است.افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک به تهدیدی فزاینده برای بی‌اثر کردن داروهای مدرن تبدیل شده و حتی پیدایش عفونت‌ها و آلودگی‌های مقاوم به تمامی انواع آنتی‌بیوتیک‌ها باعث شده که این بحران در سال‌های اخیر تشدید شود.

 

 

 

پالرمو، پای مصلحت نظام زانو زد

توافق نمایندگان ملت برای پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در حالی صورت گرفت که ایران برای پذیرش آن، شرط و شروط هایی براساس مصلحت های نظام و قوانین داخلی گذاشت. کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در کنفرانس دیپلماتیک ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۰ میلادی برابر با ۲۱ آذر ماه ۱۳۷۹ هجری شمسی در پالرمو ایتالیا مصوب شده است و از اینرو موسوم به کنوانسیون پالرمو است.

 

تهاتر بازنشستگان پایاپای یارانه ها عود کرد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تهاتر بازنشستگان تا سقف 4000 میلیارد تومان در بودجه سال 97 خبر داد و گفت : کمیسیون تلفیق مجلس در نشست امروز خود این افزایش را به تصویب رساند. سخنگوی هیات رئیسه مجلس عنوان کرد: در مورد هدفمندی یارانه‌ها از 87 هزار میلیارد به 98 هزار و هشتصد میلیارد افزایش پیدا کرد که رقم قابل توجهی است، همچنین پرداختی‌ها به مردم نیز که در لایحه دولت 23 هزار میلیارد بود تا 30هزار میلیارد افزایش یافت.

 

آرزوهایی که منقل دودشان کرد

ارشد می گوید: فساد اخلاقی زنان بی شک خواسته و لذت نیست، این نوع فساد و اعتیاد خیلی وقت ها برای زنان انتخاب نیست تنها راه موجود است. ارشد می گوید: تلاش می کنیم، اما زور مواد و زنان خیابانی خیلی بیشتر از زور ماست، تا وقتی چرخه آسیب نشکند این معضل ها ادامه دارد و ما به امید خروج حتی یک نفر از این چرخه، تلاش می کنیم. طبق آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در حال حاضر دو میلیون و 808 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد.آمار دقیقی از تعداد زنان معتاد وجود ندارد اما آنچه در شیوع ‌شناسی مطرح است نشانگر آن است که 9 درصد جمعیت آمار معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

 

اف 4 هم در برابر ایران زانو زد

با تلاش متخصصین و کارشناسان پایگاه شهید عبدالکریمی، Vision (سیستم تصویری) سیمیلاتور هواپیمای اف4 این پایگاه، بومی سازی (محلی) و مورد بهره برداری قرار گرفت. پیش از این، سیمیلاتور هواپیمای اف4 پایگاه شهید عبدالکریمی ، پرواز در مناطق تهران را شبیه سازی می کرد که با تلاش متخصیصین و کارشناسان جوان پایگاه، این سیستم محلی شده و پرواز در بندرعباس را شبیه سازی می کند.همچنین بالابر متحرک بازسازی و بهینه سازی شده توسط جهاد خودکفایی پایگاه شهید عبدالکریمی نیز با حضور امیر عشایری مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

ایرانیان امیدوارتر از قبل شدند

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سن امید به زندگی ایرانیان در زنان به 78.4 و در مردان به 73.8 رسیده و 47 درصد ایرانیان بالای 70 سال عمر می کنند. وی افزود: آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد سن امید به زندگی ایرانیان طی چهار دهه حدود 25 سال افزایش یافته و از حدود 54 سال به بالای 73 سال رسیده است که ناشی از توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشور است.

 

کلیسا هم علیه یهود و داعش خشم گرفت

کلیساهای خاورمیانه تاکید کردند هویّت تاریخی شهر قدس به عنوان یک شهر مورد احترام برای ادیان توحیدی باید حفظ شود و مخالفت خود را با یهودی سازی این شهر مقدس اعلام کردند. شرکت کنندگان همچنین بر ضرورت پایان دادن به درگیری ها و تنش ها در خاورمیانه به ویژه سوریه و عراق تاکید کردند و حملات تروریستها به کلیساها و مسیحیان در سوریه و عراق به ویژه موصل را محکوم کردند و خواستار فراهم کردن زمینه برای بازگشت فوری آوارگان به خانه های خود شدند.

 

هندی ها مدارس افراطی ها را بستند

هیئت امنای وقف شیعه ایالت اوترا پرادش در نامه ای خطاب به نخست وزیر هند نریندرا مودی و سر وزیر ایالت اوترا پرادش، یوگی ادیتیانات خواستار پایان فعالیت مدارس دینی افراطی در ایالت و کشور شد.رضوی گفت: این مدارس از پاکستان هدایت می شوند و تعالیم دینی بنیان گرایی در آنها تدریس می گردد و با پول برخی از کشورهای قدرتمند همچون عربستان سعودی به طرح نقشه های برای نا امن کردن هند و جدای بخش های مسلمان نشین از هند می پردازند.

 

2017 سال سیاه لندنی ها شد

آمار پلیس لندن نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ تعداد حوادث اسیدپاشی در لندن رکورد زده و در حوادث اخیر مهاجمان بیشتر از مواد شوینده‌ی خانگی برای این حملات استفاده کرده‌اند.تعداد اسیدپاشی‌ها در این شهر در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۶۵ حمله گزارش شده در حالیکه این تعداد در سال قبل از آن ۳۹۵ حمله بوده است. این حملات طی شش سال اخیر افزایش شش برابری داشته است.

 

 

 

آموزش و پرورش پرونده زیر 50 یی ها را پیچید

معاون آموزشی سازمان سوادآموزی گفت: در راستای شناسایی افراد بی‌سواد، با ایجاد پایگاه اطلاعاتی در این سازمان برای ۴۸ میلیون ایرانی زیر ۵۰ سال پرونده‌ آموزشی تشکیل شده است.وی اضافه کرد: برای دریافت سوابق آموزشی این افراد، از همه اسناد معتبر موجود، اعم از سابقه تحصیلی در آموزش و پرورش، اطلاعات دفاتر متمرکز پایه پنجم ابتدایی و مطابقت آن با کد ملی استفاده شده است.

 

دستبند پلیس بر دستان سارقان شب یخی پایتخت

رئیس کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم گفت: سارقانی که در حال باز کردن قفل و نرده‌های یک مجتمع در خیابان شهرزاد بودند، با حضور به‌موقع پلیس غافلگیر و دستگیر شدند. رئیس کلانتری 159 بی‌سیم از متصدیان واحدهای صنفی خواست با اتخاذ تمهیدات بیشتر امنیتی و ایمن‌سازی محل کسب خود نسبت به پیشگیری سرقت مغازه توجه داشته باشند.

 

"آرامش بهاری" طلاب را بهت زده کرد

مدیرکل اعزام مُبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نخستین جشنواره ملی "آرامش بهاری" با موضوعات مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج عفاف و حجاب، سواد رسانه‌ای، مهارت‌های زندگی و زندگی معنوی خبر داد.وی اظهار کرد: استفاده از ایده‌های جدید و ابتکارات خلاقانه در خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری در نوروز، یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان این امر بوده که بر همین اساس نخستین جشنواره ملی آرامش بهاری با هداف ارتقای سطح تبلیغی روحانیون و طلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

چین 2200ساله کشف شد

باستان‌شناسان مؤفق به کشف خرابه‌های یک ساختمان اداری دولتی در استان شانشی در شمال غرب چین شدند. ین ساختمان که به نظر می‌آید مربوط به موسیقی می‌شده در استان شانشی در شمال غربی چین کشف شده است.به گفته معاون مؤسسه تحقیقات باستان شناسی و با استناد به آثار کشف شده از ویرانه‌های مورد بررسی قرار گرفته به نظر می‌آید این ساختمان 110 متر طول، 19 متر عرض و حدود 3 متر نیز ارتفاع داشته است.

 

ربات ختم و انابه بعد از نماز باران شدت گرفت

همزمان با بارش برف و بارندگی در نقاط مختلف کشور گروهی از فعالان مذهبی کشور با راه‌اندازی ربات تلگرامی اقدام به ختم قرآن کریم با هدف تداوم بارندگی‌ها کرده‌اند. کاربران بعد از ورود به این ربات می‌توانند متن زیبای قرآن را مشاهده کرده و قرآئت زیبا قران را گوش دهند و در نهایت با دریافت آیات مشخص و قرائت آنها از خداوند متعال تداوم بارش‌های کشور را خواستار شوند.

 

سانچی این بار در دریای شمال غرق شد

ناوچه دماوند که دومین کشتی جنگی "کلاس موج" کشورمان بعد از «جماران» بود و رسما از هجدهم اسفندماه سال ۹۳ به خدمت به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران درآمده بود، در پی حادثه‌ای که حدود سه هفته پیش برایش رخ داد، ساعاتی پیش غرق شد؛ رویدادی که بدترین پایان برای این کشتی گران قیمت، آن هم پیش از پایان بردن سومین سال خدمت به شمار می‌آید.

 

 

هکر‌های میلیاردی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند هک سایبری گفت: اعضای این باند به سرقت اطلاعات ۲ هزار و ۸۰۰ حساب بانکی، برداشت غیرمجاز ۷ میلیارد ریال وجه نقد از اطلاعات به دست آمده و هک ۹ هزار و ۶۵۵ سایت و اکانت شبکه اجتماعی اعتراف کردند.وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد، اعضای این باند علاوه بر عمل مجرمانه در خصوص برداشت وجه، در حوزه هک سایت‌های اینترنتی نیز فعالیت داشتند و در فعالیت‌های مجرمانه آنان ۸ هزار و ۸۵۵ سایت داخلی و خارجی و ۶ هزار و ۸۰۰ اکانت اینستاگرام هک شده بود.

 

جیب هایی که اشتباهی پر شدند

در حالی که برخی طرح‌های فوق‌العاده و سودمند به دلیل بی بهره بودن از منابع مالی، راه به جایی نمی‌برند و در نهایت نابود می‌شوند، بودجه تعیین شده برای حمایت از این طرح‌ها به جیب بانک‌ها سرازیر می‌شود.این واقعیت تلخ را گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ نشان می‌دهد که به تازگی منتشر و در بخشی از آن، تفریغ صندوق نوآوری و شکوفایی گزارش شده است. تفریغ بودجه صندوقی که "سیاست‌گذاری و راهبری"، "تسهیل، هدایت و تأمین مالی فعالیت‌های پژوهش و توسعه"، "ارتقای کارآفرینی مبتنی بر فناوری" و وظایف مشابهی بر عهده آن قرار گرفته و قرار است در سایه خدماتش، زیست‌بوم کارآفرینی فناورانه شکل بگیرد، توسعه پیدا کند و با رسیدن به بالندگی، کشورمان را به خلق ثروت و رهایی از اقتصاد نفتی برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha