چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب خواب هایی که برای نظام اسلامی دیدند به هیچ عنوان تعبیر نخواهد شد، گفت: این مردم چهار دهه است که با همه توان پشتیبان این انقلاب بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در درس اخلاق خود در این مدرسه با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب و تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را اتمام حجت ملت با دشمنان داخلی و خارجی دانست و گفت: مردم فهیم و با بصیرت کشورمان ثابت کردند که همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب خواب هایی که برای نظام اسلامی دیدند به هیچ عنوان تعبیر نخواهد شد، خاطرنشان کرد: این مردم چهار دهه است که با همه توان پشتیبان این انقلاب بوده اند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که مسئولان قدر این مردم فهیم و با بصیرت را بدانند، تصریح کرد: مردم به وظیفه خود عمل کردند و حال این مسئولان هستند باید با بهره گیری از هه ظرفیت ها خواسته های مردم را عملی کنند.

حجت الاسلام جباری به نقش راهبردی و برجسته ولایت فقیه در پیروزی های ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند با ترویج برخی شبهات در این خصوص جایگاه ولایت و رهبری را در نظام اسلامی تضعیف کند.

وی همچنین با بیان این که اصل ولایت فقیه که از مسلمات اسلام است، تصریح کرد: دشمنان چهار دهه است با هر توطئه ای تلاش می کنند اصل ولایت فقیه را نزد مردم خدشه دار کنند اما همواره شکست خوردند.

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود از ارتباط معنوی و توسل به عنوان بالی برای پرواز طلاب به سوی سعادت، کمال و رستگاری حقیقی یاد کرد و گفت: یک طلبه باید در همه لحظات عمر خود به مسائل عبادی توجه ویژه داشته باشد.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه با بیان این که دین به پشتوانه علما و فقهای دینی حفظ مانده است، افزود: امروز نیز طلاب باید با یاری رساندن به دین در جهت جهان سازی آن تلاش کنند.

وی همچنین با تأکید براین که طلاب باید درس را با انگیزه الهی آغاز کنند و بخوانند، بیان داشت: اگر یک طلبه تنها برای رضایت الهی در حوزه بماند و درس بخواند به طور حتم مورد عنایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام جباری با بیان این که درد دین داشتن یکی از مسائل مهمی است که همواره مورد توجه علمای و فقها بوده است، تصریح کرد: طلاب باید در درجه اول درد دین داشته باشند و در جهت خدمت به دین خدا از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت انس بیشتر طلاب با کلام الهی تأکید کرد و با بیان این که قرائت قرآن باید در همه لحظات مورد توجه طلاب قرار گیرد، افزود: به حتم مأنوس شدن یک طلبه با کلام الهی عامل موفقیت علمی و اخلاقی او در حوزه خواهد بود.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر  با تأکید بر این که طلاب باید خداوند را همه جا شاهد و ناظر بدانند چون عالم محضر خدا است، خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند اعتقاد به اصل توحید اساسی ترین راهکار دین داری است و به همین دلیل باید این اصل را با علم وعمل تقویت کنند.

وی با اشاره به این که طلاب حوزه باید قدردان فرصت به وجود آمده باشند و از هیچ کوششی برای تحصیل و تهذیب دریغ نکنند، بیان داشت: فرصتی که امروز برای طلاب به وجود آمده بسیار طلایی و تعیین کننده است و باید نسبت به این امور اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که لحظه های عمر انسان به سرعت سپری می شود و اگر از فرصت های به جود آمده بهره کافی نبریم در آینده پشیمان خواهیم شد، خاطرنشان کرد: تحصیل یک طلبه در حوزه علمیه که وابسته امام زمان(عج) یک افتخاری بزرگ برای هر فردی است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقویت اخلاق علمی در میان طلاب حوزه های علمیه است، تصریح کرد: طلاب باید تلاش کنند تا با انس با قرآن و خواندن نماز شب در مسیر رشد اخلاقی قرار گیرند.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر  با اشاره به این که علما و فقهای دینی به دلیل شیوه زندگی و اخلاق اسلامی که داشتند همواره محل رجوع عموم مردم بودند، تصریح کرد: یکی از راه های رسیدن به چنین جایگاه های ارزشمندی بهره گیری از اخلاق اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha