جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش ائمه جماعات مساجد استان قم

حوزه نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اهمیت و سنگین بودن مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا و روزعاشورا امروز کمتر به ابعاد دیگر شخصیتی امام حسین(ع) پرداخته شده است، لذا وعاظ و ائمه جماعات باید به ابعاد دیگر زندگانی حضرت سیدالشهدا(ع) بپردازند و برای مردم از فضائل اخلاقی و سیره حضرت بیشتر سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شامگاه جمعه در گردهمایی ائمه جماعات استان قم در مسجد امام حسن عسکری(ع)T ضمن تبریک ایام ولادت حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت عباس(ع) و امام زین العابدین(ع) در سخنانی اظهارداشت: این روز بزرگ در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز پاسدار معروف است و جا دارد این روز مبارک را به همه قوای نظامی و انتظامی کشورمان تبریک و تهنیت بگوییم.

عضو هیئت رئسیه خبرگان رهبری در ادامه  با اشاره به حلول ماه شعبان المعظم افزود: در وسائل الشعیه ج10 ص 498 از حضرت رسول اکرم(ص) نقل است که حضرت می فرمایند, عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه و آله : « قَالَ شَعْبَانُ شَهْرِي وَ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ فَمَنْ صَامَ يَوْماً مِنْ شَهْرِي كُنْتُ شَفِيعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ مَنْ صَامَ يَوْمَيْنِ مِنْ شَهْرِي غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ شَهْرِي قِيلَ لَهُ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ .. پيغمبر (ص) فرمود: شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خدا است ، هر که يکروز را از ماه من روزه دارد من در قيامت شفيع او خواهم بود و هر که دو روز از آن روزه دارد گناهان گذشته اش بخشوده شود و هر که سه روز آن را روزه دارد به وى گفته شود که عمل را از سر گير ».

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های شخصیتی حضرت سیدالشهدا(ع) در دوران حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی اشاره کرد و افزود: حضرت در دوران امامت حضرت علی (ع) همانند یک سرباز در سپاه امیرالمومنین (ع) بود و حتی در جنگ هایی همچون؛ جمل، صفین، نهروان در رکاب حضرت علی (ع) شجاعانه شمشیر زد.

امام جمعه قم ادامه داد: امام حسین(ع) بعد از شهادت امیرالمومنین(ع) و امامت امام حسن مجتبی (ع) پیرو واقعی بود و همیشه در محضر برادرشان سکوت می کرد تا کلامی را از مولای خود بگیرد و این الگویی است که امروز باید برای جامعه ما و نسل ما بر روی منابر بیان شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداترسی و عبادت امام حسین (ع) مورد توجه جامعه اسلامی باشد، اظهارداشت: سیدالشهدا(ع) فرمود روز قیامت انسان‌هایی احساس امنیت می‌کنند که در دنیا حالت خدا ترسی داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ایمان به خدا بالاترین اعمال است و انسان‌هایی که به خدا اعتماد دارند در مشکلات زندگی محکم و استوار هستند.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) افزود: آن چه که مایه زینت انسان است علم و حلم است و نباید زود عصبانی شود و باید بردبار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) تصریح کرد: هر سخنی را نمی‌توان هرجا گفت حتی اینکه آن سخن درست باشد، سخن را باید در جای مناسب گفت و اگر جای مناسبی نبود انسان نباید سخن بگوید تا مورد سرزنش قرار نگیرد.انسان نباید مجادله کند و نباید مقابل هرکسی قرار بگیرد و ابتدا طرف مقابل را بسنجد وسپس اقدام به سخنرانی کند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسان باید به گونه‌ای در زندگی‌اش عمل کند که اگر کار خوبی انجام داد پاداش آن را می‌گیرد و در مقابل باید پاسخگوی گناه و خطای انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه عبادت از ویژگی‌های امام حسین (ع) است، تصریح کرد: از خصوصیت سید‌الشهدا(ع) این است که در هنگام عبادت رنگ چهره‌اش تغییر می‌کرد و وقتی از این امام همام دلیل را پرسیدند پاسخ داد روز قیامت انسان‌هایی احساس امنیت می‌کنند که در دنیا حالت خدا ترسی داشته باشند، ترس از خدا که یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) بود باید مورد توجه جامعه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: معرفی ابعاد شخصیتی حضرت سیدالشهدا(ع) یک ضرورت است چرا که مردم نگاه خاص و ویژه ای به مقام و جایگاه این امام همام دارند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha