شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی، تبیین مطالب آموزنده تربیتی اخلاقی به منظور بالا بردن سطح فکری و اخلاقی دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: باید از بعضی مطالب شبهه زا که به دلایل مختلف توسط برخی از معلمان مطرح می شود، جلوگیری به عمل آید .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در نشستی با مربیان پرورشی و اعضای ستاد اقامه نماز مدارس آموزش و پرورش کاشان با تاکید بر ضرورت برگزاری نماز جماعت پرشورتر در مدارس، گفت: با توجه به مشکلات تربیتی که بعضا در مدارس وجود دارد باید نسبت به تبیین مسائل دینی و اخلاقی تلاش بیشتری به عمل آید.

مدیر حوزه علمیه کاشان، همچنین به گلایه هایی که بعضی از خانواده ها از رفتار فرزندشان در منزل دارند، اشاره کرد و چند راهکار را برای رفع این مشکلات ارائه کرد و افزود: معلمین باید آموزش های مختلف تربیتی و اخلاقی را جهت مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان ببینند.

 وی، آشنایی دانش آموزان با مباحث دینی و پاسخ گویی به شبهات در فضاهای آزاد در قالب کرسی های آزاداندیشی را از مهمترین راهکارهای رفع آسیب های اجتماعی، تربیتی و اخلاقی دانش آموزان در مدارس عنوان کرد و ادامه داد: اگر دانش آموزان با چنین فضاهایی(کرسی های آزاداندیشی) آشنا شوند، بسیاری از پرسش های آنها پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، نصب مطالب آموزنده تربیتی اخلاقی در مدارس به منظور بالا بردن سطح فکری و اخلاقی دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: باید از بعضی مطالب شبهه زا که به دلایل مختلف توسط برخی از معلمان مطرح می شود جلوگیری به عمل آید.

 وی، حضور افراد توانمند در مسایل دینی و اخلاقی به منظور ارتباط کلامی با جوانان در مدارس را از دیگر راهکارهای رفع آسیب های اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه های شاد، بومی محلی و مذهبی  می تواند در رفع آسیب های  اجتماعی دانش آموزان موثر باشد.

مدیر حوزه علمیه کاشان، حضور مربیان خانم پرورشی درچنین نشست هایی در رفع مشکلات تربیتی دانش آموزان دختر را ضروری دانست و اظهار کرد: از مدیران مدارس انتظار داریم که همکاری جدی تری با حوزه علمیه کاشان در اعزام مبلغ و کارشناس  مسائل مذهبی و دینی داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر حوزه و آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم با همکاری دو سویه بین حوزه علمیه کاشان و اداره آموزش و پرورش بتوانیم به رسالت مهم دینی و مذهبی خود عمل کنیم.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار معاونان پرورشی و اعضای ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان کاشان با ارائه گزارشی از وضعیت تربیتی، اخلاقی و دینی دانش آموزان، برحضور هرچه بیشتر مبلغین در مدارس تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha