سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تحریری

حوزه/ تولیت حوزه علمیه مروی تهران تصریح کرد: وقتی دشمن در جنبه ‌های اعتقادی، فکری، اخلاقی و احکام اسلامی، شبهه ایجاد می‌ کند، حوزه علمیه باید علاوه بر این که پشتیبان نظام اسلامی است، باید پاسخگوی شبهات هم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی تهران، دوشنبه شب در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند که با حضور امام جمعه مرند و مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با تاکید بر جایگاه غدیر در اسلام عنوان کرد: حقیقت دین مبین اسلام به برکت وجود پیامبر اسلام(ص) و واقعه غدیر تحقق پیدا کرد و به دنبال آن، اقامه دین به سبب حضور اولیای الهی میسر شد.

وی افزود: دین اسلام در روز غدیر کامل شد، اگر پیامبر اسلام، رسالت خود را در روز غدیر به اتمام نمی رساند، رسالت نبوت های گذشته و اقدامات رسولان الهی نیز بی خاصیت می شد.

این استاد اخلاق دین را روش فکری و اعتقادی و عملی واقعی انسان دانست تاکید کرد: اصل غدیر براساس ارتباط آگاهانه و خاضعانه با خداوند بود، چرا که خداشناسی اصل شناخت دین است.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری بر ضرورت آسیب شناسی دینی تاکید کرد و ابراز داشت: مسائل اعتقادی، مسائل اخلاقی و مسائل عملی در تمام شئون زندگانی در معرض آسیب ها قرار دارد که باید همواره علاوه بر رسیدن به کمال، به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه علمیه براساس دستیابی به علوم اسلامی بنا نهاده شده است، گفت: جامعه نیازهای فراوانی به فراگیری معارف دین دارد که باید فرهنگ دینی بیش از این در بین مردم ترویج شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، به دنیا اعلام کرد که می توان در پرتو معارف دین، زندگانی دنیوی را نیز اداره کرد، براین اساس دشمن شبهات زیادی علیه انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران با اشاره به اینکه در پرتو استقرار حکومت اسلامی، دشمنان اسلام ساکت نمی نشینند، اظهار داشت: منافع شوم اقتصادی، فرهنگی، فکری و سیاسی دشمن با پیروزی انقلاب اسلامی به خطر افتاده و آن ها بابت این موضوع، احساس نگرانی می کنند.

وی افزود: وقتی دشمن در جنبه ‌های اعتقادی و فکری و اخلاقی و احکام اسلامی، شبهه ایجاد می‌ کند، حوزه علمیه باید پاسخگوی این شبهات باشد، بنابراین حوزه علمیه علاوه بر اینکه پشتیبان حکومت دینی است، باید پاسخگوی شبهات هم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha