شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
موکب جمکران

حوزه/مسئول آشپرخانه موکب مسجد مقدس جمکران گفت: روزانه چهار هزار پرس غذای گرم برای وعده ناهار در موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف تا کربلا توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به نقل از مسجد مقدس جمکران، ابوالفضل طالبی به تشریح گزارشی از خدمات ارائه شده توسط آشپزخانه موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی پرداخت و اظهار کرد: فعالیت آشپزخانه از نخستین ساعات ابتدایی هر روز با تعداد بیش از ۶۰ خادم آغاز می‌شود.

وی نخستین وعده غذایی که آشپزخانه قبل از نماز صبح بین زائران توزیع می‌کند را شله‌زرد عنوان کرد و افزود: در حدود یک هزار ۵۰۰ ظرف شله‌زرد قبل از اذان صبح بین زائران توزیع می‌شود.

مسئول آشپرخانه موکب مسجد مقدس جمکران از توزیع چهار هزار پرس حلیم بعد از اذان صبح خبر داد و گفت: بعد از توزیع حلیم حدود یک هزار ظرف لبو به‌صورت گرم بین زائران توزیع می‌شود و بعدازآن ۲۰ کیلو پنیر نیز به همراه نان و چایی که همیشه در پیشخوان حاضر است به‌عنوان وعده صبحانه قبل از اذان صبح تا ساعاتی بعد از نماز صبح برای زائران در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین از توزیع ۴۰ کیلو ارده و شیره برای صبحانه خبر داد و ادامه داد: در حدود ساعت ۱۱ توزیع وعده ناهار آغاز می‌شود که حدود چهار هزار پرس قیمه روزانه تا حدود ساعت سه بعدازظهر بین زائران پخش می‌شود و از حدود ساعت چهارتا ۱۲ نیمه‌شب حدود ۱۰ هزار کاسه آش گرم نیز به‌صورت روزانه بین زائران توزیع می‌شود.

طالبی برنامه پیش‌خوان موکب مسجد مقدس جمکران را ارائه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم اعلام و بیان کرد: توزیع شربت از عرقیجات طبیعی، دم‌نوش‌های گیاهی و چای از صبح تا نیمه‌شب به‌صورت دائم دائم انجام می شود.

وی افزود: ۱۲ نفر در بخش حلیم، ۲۵ نفر برای پخت و آماده‌سازی ناهار و حدود ۱۵ نفر در پیش‌خوان در حال خدمت گزاری بوده و چهار نفر نیز برای پخت سمنو که از دیشب آغازشده فعالیت می‌کنند.

مسئول آشپرخانه موکب مسجد مقدس جمکران خاطر نشان کرد: بیشتر هزینه‌های موکب و آشپزخانه مسجد مقدس جمکران مردمی و با کمک خیرین انجام شده و این خدمات دهی به مدت هشت روز تا شب اربعین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha