شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ماموستا اقبال بهمنی

حوزه/ رئیس مرکز اسلامی سنندج گفت: هدف غایی و نهایی نهضت عاشورا، بسیار بزرگ بود و در اصل این نهضت برای تمام اعصار بشریت حامل پیام آزادی و آزادمردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهر سنندج اظهار داشت: امام حسین علیه السلام و قیام این بزرگوار و یارانش، قیامی فراگیری و جهان شمول بود که مختص به دین و مذهب خاصی نیست.

رییس مرکز اسلامی سنندج ادامه داد: هدف غایی و نهایی نهضت عاشورا، بسیار بزرگ بود و در اصل این نهضت برای تمام اعصار بشریت حامل پیام آزادی و آزادمردی است.

این عالم اهل سنت با اشاره به همدلی و همراهی برادران اهل تسنن و تشیع استان کردستان در پذیرایی از زوار حسینی در ایستگاه های صلواتی و موکب های اربعین، گفت: برادری، مودت و وحدت مردم مومن و با فرهنگ استان کردستان در هنگام خدمت به زائرین اربعین حسینی به اوج خود رسید که این امر مایه یاس فتنه گران و دشمنان وحدت جهان اسلام خواهد بود.

ماموستا بهمنی در ادامه با تاکید بر اینکه اربعین هر ساله شلوغ تر از سال گذشته می شود، بیان داشت: اجتماع میلیونی عاشقان رسول الله(ص) و اهل بیتش در سرزمین کربلا برای یکایک جهانیان پیام های عمیق و انسان سازی در دل خود داشت.

رئیس مرکز اسلامی سنندج در ادامه با اشاره به اینکه دستانی هستند که نمی خواهند وحدت و برادری بین سنتی و شیعه پایدار باشد، اظهار داشت: همه ما امت رسول اکرم (ص) هستیم و هرکسی که این بزرگوار را به عنوان رسول و پیامبر خود قبول دارد باید از تفرقه و تفرقه جویان دوری کند، زیرا آفت دین اسلام، تفرقه و تخم کینه است که توسط دشمنان پاشیده می شود.

این عالم اهل سنت در ادامه با تاکید بر اینکه همه ملت ایران زیر یک پرچم واحد زندگی می کنند و این یعنی ایرانی بودن، گفت: هر کسی که در این سرزمین زندگی می کند نسبت به آن دین هایی دارد که باید ادعا کند، باید به سرزمینش وفادار باشد، باید با برادران دینی خود به یک چشم بنگرند و ....

ماموستا بهمنی افزود: انقلاب اسلامی برای رسیدن به عمر 40 ساله هزاران شهید داده است، لذا نباید اجازه دهیم عده ای جدایی طلب و فتنه گر افکار جدایی طلبانه را در برخی از استان های کشور به مانند کردستان، سیستان، خوزستان و... تبلیغ کنند.

رئیس مرکز اسلامی سنندج در پایان سخنان خود گفت: تا زمانی که امنیت در این کشور حرف اول را می زند، تروریست ها و گروهک های جنایتکار که کاری جز به شهادت رساندن جوانان این مرزوبوم را ندارند، هرگز نمی توانند دست از پا خطا کنند و بارها به این سخن بنده رسیده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha