جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
همسایگان کانادایی در کمپین « برش نفرت با برش مو » شرکت کردند

حوزه/ پس از اینکه یک مغازه سلمانی متعلق به یک فرد مسلمان در شهر ادمونتون کانادا مورد حمله قرار گرفت، بسیاری از همسایگان این فرد مسلمان برای حمایت از او در کمپین «برش نفرت با برش مو» حضور یافتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  سلمانی های مسلمان در شهر کانادایی ادمونتون کمپینی با نام «برش نفرت با برش مو» به راه انداختند که عده زیادی از مردم کانادا را به خود جلب کرد.

گفته می شود پس از اینکه یک مغازه سلمانی متعلق به یک فرد مسلمان در این شهر مورد هجوم اسلام هراسان قرار گرفت، همسایگان برای حمایت از این مغازه حضور پیدا کرده و پشتیبانی خود را از خانواده مسلمان ابراز داشتند.

احمد اخاشی صاحب مغازه گفت: من هرگز انتظار نداشتم که چنین جمعیتی بیاید و ما به مردم نشان دادیم که  ما مسلمانان و خانواده هایمان تنها خواستار صلح و امنیت هستیم.

این سلمانی همراه با یک سازمان خیریه با نام مرکز جان هامفری برای صلح و حقوق بشر، اقدام به جمع آوری کمک های مالی کردند که این کمک های نقدی قرار است خرج تحصیلات دانش آموزان در ادمونتون شود.

لازم به ذکر است در اوایل دسامبر سال گذشته، هنگامی که این مغازه دار مسلمان همراه با پسر 4 ساله اش به محل کارش رفت متوجه شده و عبارات نژادپرستانه ای چون «مسلمانان را بکشید» و صلیب شکسته نازی ها با اسپری قرمز رنگ بر روی پنجره های مغازه اش کشیده شده بودند. پس از این ماجرا بود که مسلمانان تصمیم گرفتند کمپین مذکور را تشکیل داده و با اسلام هراسی مبارزه کنند.

لارن داچ یک سیاستمدار کانادایی که همیشه برای سلمانی به این مکان می آید گفت: هر زمان که جرایم نفرت محور خودشان را نشان می دهند ما باید واکنش نشان دهیم و سکوت باعث می شود که این افراد جسورتر شوند.

وی افزود: من بر این باور هستم که ما به عنوان یک جامعه باید از هر فرصتی استفاده کنیم و مخالفت مان را نسبت به این جرایم نفرت محور نشان دهیم وگرنه آن ها بیشتر ریشه می دوانند.

گفتنی است گزارش پلیس کانادا در رابطه با جرایم نفرت محور نشان می دهد که اسلام هراسی به ویژه علیه مسلمانان آسیایی در سال های 2016-2017 در آلبرتا دو برابر شده است. آخرین ارقام و آمارها نیز نشان داده اند که جرایم نفرت محور در کانادا در سال 2017 بیش از دو برابر شده و به رقم 349 پرونده رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha