جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ وداع مردم  اصفهان با شهدای حمله تروریستی سیستان و بلوچستان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

دستور صریح رهبر انقلاب به سپاه تلگراف شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را تسلیت گفتند و خطاب به دستگاه‌های مسئول تأکید کردند با تمرکز بر این جنایت که ارتباط عاملان آن با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها مسلّم است، موضوع را با جدیت دنبال کنند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دست جنایتکار مزدوران بار دیگر به خون جوانان صالح و خدمتگزار کشور آلوده شد و جمعی از سرمایه‌های انسانی که خود را وقف حراست از مرزها و پاسداری از امنیت مردم کرده بودند، در حمله‌ی تروریست‌های سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسیدند. ارتباط عاملان این جنایت با سازمان‌های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه مسلّم است و دستگاه‌های مسئول کشور باید بر آن تمرکز کنند و آن را با جدیت دنبال کنند.اینجانب به خانواده‌ها و بازماندگان این شهیدان مظلوم و به خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت و تبریک میگویم و صبر و پاداش الهی را برای آنان و علوّ درجات برای شهدای عزیز و شفای عاجل برای مجروحان از خداوند متعال مسألت میکنم. پیگیری قصور احتمالی در این حادثه نیز وظیفه‌ی حتمی سپاه است.

بی بی سی به جنایت رسانه ای خود در سوریه اعتراف کرد

ایگور کوناشنکوف گفت: "بسیاری از سیاستمداران عالی رتبه فعلی در امریکا و اروپا که در آن زمان برای "دفاع از سوری های غیر نظامی در برابر حملات شیمیایی وحشتناک رژیم سوریه" گلوی خود را پاره کرده و اجازه حملات موشکی و هوایی به سوریه را صادر می کردند ، حالا تلاش می کنند این موضوع را فراموش کنند تا از جوابگویی اخلاقی، سیاسی و جنایی دوری نمایند".بتازگی رائیم دالاتی ، برنامه ساز بی بی سی برای سوریه اعلام کرد فیلم برداری ها در بیمارستان شهر دومای سوریه پس از گویا حملات شیمیایی صحنه سازی بودند.برنامه ساز بی بی سی در توئیتر نوشت:" من پس از شش ماه تحقیقات می توانم بگویم فیلم گرفته شده در بیمارستان شهر دوما صحنه سازی بود و در این بیمارستان قربانیان وجود نداشتند".دالاتی نوشت:" حمله رخ داد اما از گاز سارین استفاده نشد و ما باید در انتظار نتیجه گیری های سازمان منع سلاح شیمیایی باشیم تا درباره استفاده یا عدم استفاده از کلر صحبت کنیم اما بقیه کارها در رابطه با حمله صحنه سازی برای تشدید تاثیر گذاری بودند".یادآور می شود در آوریل سال 2018 غرب دمشق را به حمله شیمیایی به شهر دومای در غوطه شرقی متهم کرده و به حملات نظامی تهدید می نمود. سازمان "کلاه سفیدها" برای اثبات حمله شیمیایی از فیلمی استفاده می کرد که در آن اهالی دوما از جمله کودکان دیده می شوند و پزشکان گویا تلاش می کردند آنها را از عواقب مواد سمی درمان کنند.

رسوایی برای الیزه اخراجی به بارآورد

اسماعیل املین -- مشاور ویژه امانوئل مکرون -- استعفا کرد و به جمع افرادی پیوست که در ماه‌های اخیر دفتر ریاست جمهوری فرانسه را ترک کرده‌اند.این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که امانوئل مکرون به دلیل تداوم اعتراضات «جلیقه زردها» و ادامه پیامدهای رسوایی مربوط به رییس سابق حفاظت دفتر ریاست جمهوری نتوانسته است محبوبیت خود را در افکار عمومی بهبود بخشد.اسماعیل املین -- یکی از وفادارترین مشاوران مکرون -- روز دوشنبه گفته بود اواخر مارس یا اوایل آوریل از مقامش کناره گیری می کند و تاکید کرد که این تصمیم با رسوایی موسوم به «ماجرای بنالا» رییس سابق حفاظت دفتر ریاست جمهوری فرانسه ارتباطی ندارد.الکساندر بنالا پس از درز تصاویری از او در حال کتک زدن تظاهر کنندگان در ماه مه ۲۰۱۸ در نهایت از دفتر ریاست جمهوری اخراج شد؛ اما این سوء‌ظن وجود دارد که دفتر مکرون و برخی از نهادهای دولتی فرانسه تلاش کرده باشند بر اعمال غیرقانونی او سرپوش بگذارند.زمانی که مشخص شد الکساندر بنالا حتی پس از اخراج با گذرنامه دیپلماتیک سفر کرده است، اعتراضات به نحوه برخورد دولت با این موضوع افزایش یافت.در نواری صوتی که ماه گذشته به بیرون درز کرد او در مکالمه‌ای می گوید حتی پس از اخراجش از حمایت و کمک تعدادی از مقامات دفتر ریاست جمهوری از جمله اسماعیل املین برخوردار بوده است.پیش از املین دو مشاور رسانه ای امانوئل مکرون و مسئول تدوین سیاست های استراتژیک دفتر ریاست جمهوری نیز از مقام خود کناره گیری کرده بودند . الکساندر بنالا به دلیل افشای نقشش در معاملات امنیتی ۲.۵ میلیون دلاری با دو مقام روس نزدیک به ولادیمیر پوتین قبل و بعد از ترک دفتر ریاست جمهوری فرانسه و احتمال دادن شهادت دروغ به مجلس سنا در این ماجرا بار دیگر مورد سوء‌ظن قرار گرفته است.

جاسوس فوق سرّی ستون های کاخ سفید را لرزاند

آمریکا یک افسر سابق بخش اطلاعات نیروی هوایی این کشور را به جاسوسی برای ایران متهم کرده است.دادگاه منطقه‌ای ناحیه کلمبیا در کیفرخواستی تصریح کرده "مونیکا الفرید ویت" شهروند ایالات متحده و متخصص بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا بوده است. او اوت 1997 جذب این بخش شده و تا مارس 2008 به خدمت اشتغال داشته است.مطابق اطلاعات مندرج در کیفرخواست، ویت از ماه مه سال 1999 تا نوامبر 2003 برای انجام مأموریت‌های محرمانه‌ علیه کشورهای متخاصم با آمریکا عازم چند نقطه در خاورمیانه شده است.این کیفرخواست همچنین تصریح کرده ویت به اطلاعات سری و فوق سری مسائل دفاعی آمریکا از جمله اسامی واقعی منابع اطلاعاتی و مأموران مخفی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا دسترسی داشته است. ادعا شده ویت بعد از رفتن به ایران به شناسایی همکاران سابقش کمک کرده است.دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند این افسر ضداطلاعاتی اسم رمز و مأموریت‌های یک برنامه مخفیانه پنتاگون برای انجام عملیات‌های اطلاعاتی را در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است. همچنین ادعا شده که او با اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همکاری کرده است.

باریکه غزه چراغ هشدار را برای فلسطین روشن کرد

دبیرکل سازمان ملل ضمن هشدار نسبت به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه، خواستار تحرک فوری برای بهبود اوضاع در این باریکه شد و تاکید کرد که غزه بخشی جدایی‌ناپذیر از کشور آینده فلسطین است. آنتونیو گوترش در اولین نشست کمیته ویژه رسیدگی به حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک در سال جاری، نسبت به وخامت اوضاع باریکه غزه هشدار داد.گوترش تاکید کرد که بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه تحت فقر شدید زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری در این باریکه بسیار بالا است و ساکنان این منطقه در سایه محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر سر راه ورود کالا و تردد افراد، امیدی به آینده ندارند.وی اشاره کرد که راهکار تشکیل دو کشور، تنها راه حل برای حراست از حقوق ملت فلسطین است و قدس پایتخت مشترک هر دو طرف است.دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف بکارگیری زور و قدرت علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه شد.

کودتای نفت در کاراکاس دفن شد

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا از پایان تلاش برای کودتا در این کشور خبر داد.وی اظهار داشت: رهبر مخالفان به دنبال کودتا در کشور بود اما در همراهی و حمایت ارتش ناکام ماند.مادورو اظهار داشت: آنها به دنبال کودتای نظامی بودند اما شکست خوردند و بر حمایت ارتش حساب باز کرده بودند اما کار پایان یافت.وی درباره مواضع اتحادیه اروپا درباره حوادث ونزوئلا گفت: معتقدم موگرینی و دولت های اتحادیه اروپا اشتباه بزرگی مرتکب شدند. آنها فقط سخن یک طرف را شنیدند و سخن همه کشور که بدنبال گفتگو، تفاهم و احترام بودند را نشنیدند. معتقدم که اروپا کورکورانه از سیاست های اشتباه ترامپ حمایت می کند.گفتنی است «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا در مقابله با دور دوم ریاست جمهوری مادورو، خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی و سوگند یاد کرد.در پی این اقدام، دولت آمریکا که پیشتر مادورو را غاصب قدرت خوانده بود، اعلام کرد ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت می شناسد.برخی دولت‌ها همچون روسیه، چین، کوبا، مکزیک و ترکیه، ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت نشناخته و از مادورو اعلام حمایت کرده‌اند.

کنگره به ماشین جنگ یمن ایست داد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را که خواستار توقف حمایت این کشور از جنگ یمن است، به تصویب رساند.بر اساس این گزارش، این طرح با ۲۴۸ رأی موافق در مقابل ۱۷۷ رأی مخالف به تصویب رسید.در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که طرح کنگره این کشور درباره یمن را وتو خواهد کرد.

سنا دست عربستان را از سلاح هسته‌ای قطع کرد

اعضای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این مجلس مطرح کردند که به موجب آن هرگونه توافقنامه همکاری هسته‌ای میان آمریکا و عربستان در زمینه غنی سازی اورانیوم یا پلوتونیوم تولید شده توسط رآکتورها ممنوع اعلام می‌شود. این دو مورد برای ساخت سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.این قطعنامه همچنین برای دولت آمریکا الزام آور نیست اما چنانچه مورد حمایت قویی قرار بگیرد نگرانی کنگره آمریکا نسبت به حمله عربستان به یمن و پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان می‌دهد.محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سال گذشته میلادی به شبکه سی بی اس گفته بود، اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد عربستان نیز این کار را خواهد کرد.وزیر انرژی آمریکا با مقامات سعودی درباره استفاده از تکنولوژی هسته‌ای آمریکا رایزنی می‌کند.

سازمان ملل از جنایات وحشیانه روهینگیا پرده برداشت

عضو هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد در میانمار از ارتکاب موارد وحشتناکی علیه روهینجایی‌ها از جمله پرتاب کردن کودکان در آتش پرده برداشت.رادیکا کوماراسوامی، عضو هیات حقیقت‌یاب سازمان ملل به خبرگزاری آناتولی گفت: اول کشتار مردان جوان و دوم خشونت جنسی وحشتناک علیه زنان و دختران خصوصاً در خانه‌های بزرگ و مراکز بازداشت مواجه هستیم. همچنین شاهد ظلم به کودکان و جدا شدن آنها از والدینشان هستیم. گاهی آنها را به داخل آتش پرتاب می‌کنند.در یک گزارش سازمان ملل که سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، خشونت‌های جدی علیه مسلمانان روهینجایی و همچنین سایر اقلیت‌ها شامل قتل‌عام، جرایم علیه بشریت و جرایم جنگی ثبت شده است.این نماینده سازمان ملل به آناتولی گفت: ما شش ژنرال را شناسایی کردیم که باید بابت قتل‌عام، جرایم علیه بشریت و جرایم جنگی هدف تحقیقات قرار بگیرند. آنچه اکنون در ایالت راخین رخ می دهد، به نظر می‌رسد یک کمپین نظامی جدید باشد و ما شدیداً نگران هستیم زیرا پس از گذشت یک سال تعداد مهاجران افزایش نشان می‌دهد.رادیکا کوماراسوامی همچنین نسبت به شرایط وخیم کمپ آوارگان و افراطی شدن آوارگان هشدار داد. او گفت: هیچ آموزشی در کار نیست. آنها هیچ کاری ندارند. آنها نمی‌توانند شغلی بیابند چون نمی‌توانند از کوکس بازار خارج شوند. بنابراین آنها تمام روز یک جا می‌نشینند و در این وضعیت اسف‌بار کاری نمی‌کنند. این وضعیت قابل تحمل نیست. چه کسی می‌خواهد چنین آینده‌ای داشته باشد؟ آنها به صورت طبیعی افراطی می‌شوند و بعد ما گلایه خواهیم کرد که آنها افراطی شده‌اند.

اسرائیل عراق را تهدید اطلاعاتی کرد

واحد اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در ارزیابی سالانه خود اعلام کرد: وضعیت کرانه باختری و نوار غزه قابل انفجار است. این امر به علت بحران انسانی در نوار غزه می باشد.بنا بر اعلام رسانه های رژیم صهیونیستی، ارزیابی واحد اطلاعات نظامی این رژیم مدعی شد: در پی حملات اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه، تهران ممکن است برای ایجاد تاسیسات نظامی و موشکی در عراق تلاش کند.این واحد افزود: این وضعیت اسرائیل را ملزم می کند که تلاش های اطلاعاتی خود در قبال عراق افزایش دهد. این امر همراه با احتمال برداشتن گام های عملیاتی در آنجا در صورت تبدیل استقرار ایران به یک تهدید نظامی است. ارزیابی این واحد همچنین مدعی حضور نیروهای ایرانی در سوریه شد. و گفت: ایران روش استقرار نیروهایش را تغییر داده و از مناطق نزدیک به مرز با اسرائیل در سمت شمال و شرقی دور می شوند.این واحد درباره ایران همچنین مدعی شد:ایران ممکن است گام های تحریک آمیزی در زمینه هسته‌ای برای وادار کردن جامعه بین ‌لمللی به منظور برداشتن تحریم‌های اقتصادی از این کشور اتخاذ کند.

«ترزا می» بازهم شکست خورد

مجلس انگلیس با رد لایحه تغییر یافته دولت این کشور درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، شکست دیگری را در کارنامه دولت محافظه کار «ترزا می» ثبت کرد.قانون گذاران انگلیس با این اقدام نخست وزیر را تحت فشار قرار دادند تا هرچه سریعتر راهبرد جدید را برای برگزیت به پارلمان ارائه کند.پیش از این نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام، زمان بیشتری را برای مذاکره با اتحادیه اروپا و نهایی کردن توافق برگزیت خواستار شده بود.بر اساس برنامه قبلی، انگلیس قصد دارد تا 29 مارس(9 فروردین) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود.در حالی که دولت انگلیس تلاش می کند تا پیش از پایان مهلت قانونی به توافق برسد برخی گزارش ها از احتمال تعویق برگزیت و برگزاری انتخابات سراسری در خرداد حکایت دارد.

پلوسی ترامپ را به صندلی داغ دادگاه تهدید کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی از اینکه اعلام وضعیت اضطراری از سوی رئیس جمهور باعث ایجاد یک رویه خواهد شد، از آمادگی قانونگذاران برای اقدام متقضی و اقامه دعوی علیه ترامپ خبر داد.پلوسی در ادامه متذکر شد که تحولات مربوط به مرز جنوبی آمریکا «یک موضوع اضطراری» نیست؛ بلکه یک چالش انسانی علیه آمریکا است.گفتنی است که مجلس سنای آمریکا ساعاتی پیش لایحه بودجه و امنیت مرزی را برای جلوگیری از دومین تعطیلی دولت فدرال به تصویب رساند. در صورت تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان، پیش بینی می شود که رئیس جمهور آمریکا این لایحه را امضا نماید. با این حال وی قصد دارد برای تأمین بودجه موردنظر خود جهت ساخت دیوار مرزی مکزیک وضعیت اضطراری ملی اعلام نماید.کاخ سفید نیز در بیانیه ای جداگانه تأیید کرد که رئیس جمهور با صدور یک فرمان اجرایی، در مورد قضیه مرزی وضعیت اضطراری ملی اعلام خواهد کرد.

توهم ترامپ به نوبل هم رسید

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد که هیچ کس به اندازه او استحقاق دریافت جایزه صلح نوبل را ندارد.ترامپ در کنفرانس خبری از کاخ سفید اعلام کرد به دلیل جلوگیری از تنش با کره شمالی و آرام کردن اوضاع در ادلب سوریه، باید جایزه صلح نوبل را دریافت کند.وی سپس ادعا کرد که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن از وی به خاطر از بین بردن تهدید کره شمالی تشکر کرده و نامه زیبای پنج صفحه ای را به ترامپ نشان داده است که خواستار اعطای جایزه صلح نوبل به او بوده است.ترامپ در ادامه اوباما را مسخره کرده و گفت که او هنگام دریافت جایزه صلح نوبل حتی نمی دانسته که به چه دلیل این جایزه را گرفته است.ترامپ سپس با تمجید از عملکرد دولت خود در سوریه ادعا کرد که با تدبیر او، از حمله روسیه، ایران و سوریه به شهر ادلب و کشته شدن بیش از 3 میلیون انسان جلوگیری شده است.وی تاکید کرد که اگر تهدید او نبود، روسیه، ایران و سوریه مردم را در ادلب قتل عام می کردند.

نشست ورشو با اتهام زنی پایان یافت

وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در بیانیه‌ای که پس از نشست چهارجانبه آن‌ها در شهر «ورشو» لهستان منتشر شد، از لزوم برقراری «صلح» در یمن صحبت کرده‌ و در عین حال، بار دیگر به اتهام‌زنی به ایران پرداخته‌اند.این بیانیه سپس با استقبال از چندین توافق به دست‌آمده میان طرف‌های درگیر و با حمایت از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، به اتهام‌زنی به ایران پرداخته و مدعی شده است: وزرا همچنین در مورد اثر ثبات‌زدای کمک‌های غیرقانونی ایران به حوثی‌ها از طریق تأمین کمک‌های مالی، موشک‌های بالستیک و تسلیحات پیشرفته، بحث کردند! در ادامه این بیانیه ادعا شده است: در تلاش برای کاهش واردات غیرقانونی سوخت توسط حوثی‌ها، وزرا در مورد گام‌هایی برای محدود کردن فعالیت‌های تسهیل‌کننده ورود جریان نفت از ایران و در عین حال کسب اطمینان از وجود جریان نفت از طریق دریای سرخ، بحث کردند.این چهار کشور در بیانیه خود، بدون کوچکترین اشاره‌ای به حملات مداوم ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی به زیرساخت‌های شهری یمن، پاسخ‌های موشکی و پهپادی مقاومت یمن را «به شدت محکوم کرده» و توقف این حملات را خواستار شده‌اند.

پس لرزه های کودتا ونزوئلا را لرزاند

وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از مقامات ونزوئلا را تحت تحریم‌های جدید قرار داد.بر این اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اعلام کرد و طی آن 5 نفر از مقامات این کشور را تحت تحریم‌ قرار داد. وزیر نفت ونزوئلا از جمله کسانی که در لیست جدید تحریم‌های آمریکا قرار دارد.دولت آمریکا چند هفته پیش بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته ونزوئلا و بر خلاف قوانین بین‌المللی، ریاست جمهوری نیکلاس مادورو را «نامشروع» خوانده و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخت.پیشتر نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت اقدام نظامی، یکی از گزینه‌های آمریکا برای برخورد با بحران سیاسی پیش آمده در ونزوئلاست.

جنایت خاش هم از تحریف رسانه ای در امان نماند

خبر اقدام تروریستی گروهک موسوم به " جیش العدل" و اقدام انتحاری علیه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلام ایران مخابره شد. در این حمله تروریستی که در جاده خاش زاهدان به وقوع پیوست بیست و هفت نفر از پاسداران جان بر کف سپاه به شهادت رسیده و سیزده نفر نیز مجروح شدند.این اقدام تروریستی که همزمان با افزایش تحرکات دشمنان ایران اسلامی و به ویژه پس از مایوس شدن آنها از مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن صورت پذیرفت در کسری از ساعت در خبرگزاری‌های مهم منطقه بازتاب یافت.در همین رابطه شبکه " العربیه" که به دو زبان فارسی و عربی به بنگاه خبر پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، با انتشار خبر شهادت پاسداران ایرانی، از تروریستی توصیف کردن این اقدام امتناع ورزیده و نوشته است: «جیش العدل گروهی شبه نظامی است که مدعی دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ است.» البته العربیه پیشتر در ماجرای ربوده شدن ۵ سرباز از هنگ مرزی ایران توسط این گروهک تروریستی، نوشته بود که «این گروه اقدامات خود را در واکنش به رویکرد طائفه ای ایران صورت می‌دهد.» از سوی دیگر وب سایت "بی بی سی عربی" هم با انتشار خبر اقدام تروریستی جیش العدل به استفاده از واژه " انتحاری" بسنده کرده و نوشته است: «جیش العدل یک گروه مسلح سنی است که از سال ۲۰۱۲ بنا برآنچه دفاع از حقوق اهل سنت در برابر ظلم اکثریت شیعه می‌خواند اقدام به حمل سلاح ورزیده است.»بوابه الحرکات الاسلامیه در گزارش خود در باره این گروه جنایتکار نوشته است: «این سازمان جهادی به رهبری صلاح الدین الفاروقی در صدد برافراشتن پرچم توحید (!) و زدودن همه نمادهای شرک از بلوچستان اشغال شده است.» این وب سایت مصری در حالی سیستان و بلوچستان را به نقل از تروریست‌ها "بلوچستان اشغال شده" توصیف می‌کند که ساده ترین اطلاعات تاریخی و جغرافیایی نشان می‌دهد که این مناطق از دیرباز تا کنون به ایران تعلق داشته و این ادعا با بدیهی ترین اصول رسانه‌ای منافات دارد.

دیوار ترامپ کنگره و کاخ سفید را وارد جنگ نهایی کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بالاخره تهدید خود را عملی کرده و برای دور زدن کنگره به منظور ساخت دیوار در مرز مکزیک، در ایالات متحده وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. بدین ترتیب، ترامپ برای ساخت دیوار مورد نظر خود در مرز مکزیک، کنگره آمریکا را دور زد و با اختیارات اعطا شده به رئیس جمهور، بودجه هنگفت ساخت این دیوار مرزی را تامین کرد.وی در سخنرانی خود از اعضای باندهای تبهکاری مکزیک به عنوان "هیولا" یاد کرده و گفت هزاران تن از آن ها آماده هجوم به داخل ایالات متحده هستند.پیش از این کنگره آمریکا موافقت کرده بود تا 1.4 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در اختیار دولت قرار دهد، ولی ترامپ اصرار دارد که دستکم 5.7 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.اختلاف میان دموکرات‌ها با کاخ سفید بر سر بودجه سالانه آمریکا، موجب تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال و بی‌کار ماندن اجباری کارمندان دولت برای بیش از یک ماه شده بود.

ورشو اسرائیل و لهستان را وارد تنش سیاسی کرد

دولت لهستان آنا ازاری سفیر رژیم اسرائیل در ورشو را فرا خواند تا او را به خاطر گفته های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم توبیخ کند. نتانیاهو پیش از ترک ورشو، لهستانی ها را به "همکاری با نازی های" آلمان متهم کرده بود.نتانیاهو ساعاتی بعد از پایان کنفرانس آمریکایی ورشو گفت: "لهستانی ها با نازی های آلمان (در جریان جنگ دوم جهانی) همکاری کردند".این گفته های نتانیاهو یادآور کننده اختلافات سال گذشته بین دوطرف درسایه مخالفت ورشو در ارتباط قائل شدن بین لهستان و جرایم نازی ها بود و تل آویو این رویکرد ورشو را "شانه خالی کردن از مسئولیت" قلمداد کرده بود.درپی وقوع این تنش، ماتیوس موراویسکی نخست وزیر لهستان سفرش به تل آویو در 18 فوریه جاری برای شرکت در اجلاس ویسگارد را لغو کرد.در همین حال شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلا م کرد: وزارت خارجه لهستان بعد از دریافت پیام کتبی سفارت اسرائیل بیانیه ای صادر کرد و گفت که توضیحات طرف اسرائیلی درباره اظهارات نتانیاهو را می پذیرد و این تنش به خاطر "دستکاری مطبوعاتی" در سخنان او بوده است.

تایمز طرح مخفیانه سیا برای صنایع موشکی ایران را فاش کرد

پس از اشکار شدن دخالت عوامل خارجی در ترور دانشمندان هسته‌ای ، اکنون روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از طرح مخفیانه دولت آمریکا و سازمان سیا برای خرابکاری در صنایع موشکی ایران پرده برداشته است. طرح مذکور، از دولت «جرج دبلیو بوش» آغاز شده و در دولت «دونالد ترامپ» شتاب بیشتری گرفته است.روزنامه نیویورک‌ تایمز نوشت که دولت دونالد ترامپ برنامه سری‌ سازمان سیا برای ایجاد اخلال در برنامه موشکی جمهوری اسلامی را تسریع کرده است.نیویورک تایمز پس از اینکه متوجه شده است که تعداد قابل توجهی از آزمایش‌های موشکی ایران شکست می‌خورند به سراغ شش مقام فعلی و سابق دولت آمریکا رفته و متوجه شده است که چنین برنامه‌ای برای ایجاد اخلال در برنامه موشکی ایران وجود دارد. این برنامه سری، به ایران اطلاعات و یا تجهیزات‌های هوافضایی دارای مشکل می‌فروشد. به گفته این مقام‌های دولتی انجام این برنامه امنیتی-نظامی کار دشواری نبوده است. ایجاد اخلال می‌توانست در حد دادن اطلاعات غلط در مورد طراحی یک دریچه انتقالی، یک تغییر جزئی در یک بخش موتور یا سیستم هدایت یا مواد یک آلیاژ برای ساخت باله‌های پرتاب باشد که مثلا برای پایداری آیرودینامیکی حیاتی است.نیویورک‌ تایمز با اشاره به شکست پرتاب موشکی ماهواره پیام به مدار زمین در روز ۱۵ ژانویه نوشته است که برنامه موشک‌های فضایی ایران را در یازده سال گذشته بررسی کرده است. ۶۷ درصد از پرتاب‌های موشکی ایران به فضا در یازده سال گذشته شکست خورده‌اند. این روزنامه این رقم را با میانگین شکست‌های دیگر کشورها در پرتاب‌های فضایی مقایسه کرده و نوشته است که شکست‌های ایران چشمگیر است. میانگین شکست پرتاب‌های فضایی در سراسر جهان حدود پنج درصد است. منابع نیویورک‌ تایمز گفته‌اند این برنامه سری بخشی از کارزار رو به گسترش آمریکا برای منزوی کردن اقتصاد ایران و ایجاد اخلال در بخش نظامی جمهوری اسلامی است.

وزیر اطلاعات تروریست ها را به انتقام سخت تهدید کرد

وزیر اطلاعات با صدور پیام تسلیتی در پی شهادت تعدادی از پاسداران در عملیات تروریستی شب گذشته، تاکید کرد که سربازان گمنام امام زمان انتقامی سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حامیان این جنایت هولناک خواهند گرفت.در بخشی از بیانیه وزیر اطلاعات آمده است: همزمانی نشست از پیش شکست خورده ورشو با این جنایت مذبوحانه انتحاری که از سرِ استیصال توسط عوامل تروریستی تکفیری نادان و شادمانی منافقین وطن فروش مزدور انجام گرفت، بیانگر توطئه ای از پیش طراحی شده برای سرپوش گذاشتن بر اضمحلال و ناتوانی نظام سلطه در ایجاد امید واهی میان سردمداران زبون مرتجع منطقه است.یقیناً سربازان گمنام آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر اساس حکم صریح قرآن کریم " اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" با ایمان، اقتدار و اشراف کامل اطلاعاتی، انتقامی سخت و کوبنده از طراحان، عاملان و حامیان این جنایت هولناک ضد بشری خواهند گرفت و این جانیان بالفطره را به سزای اعمال ننگینشان خواهند رساند.

ایران به جنگ ستاره ها "نه" گفت

سفیر کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: ایران به عنوان یکی از ۲۴ عضو مؤسس این کمیته معتقد است که فضای ماورای جو به عنوان میراث مشترک بشریت، بایستی منحصراً برای اهداف صلح آمیز و در راستای منافع نسل‌های فعلی و آینده همه ملت‌ها باشد.کاظم غریب آبادی اظهار کرد: کاوش و استفاده از فضای ماورای جو بایستی در راستای منافع همه کشورها صرف نظر از میزان پیشرفت و توسعه اقتصادی یا اجتماعی آنها باشد. در این راستا، تضمین فعالیت‌های صلح‌آمیز در فضای ماورای جو، و جلوگیری از تسلیحاتی کردن و مسابقه تسلیحاتی در این محیط، یک اولویت اساسی و فوری است.وی افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه‌ای قرار گرفته است که با این چالش‌ها مواجه می‌باشد، پیگیری فعالیت‌ها و برنامه‌های صلح‌آمیز در فضا، از جمله پرتاب ماهواره‌ها، در دستور کار جدی آن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha