جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس جمهور مالی با اعضای شورای عالی اسلامی این کشور ملاقات کرد

حوزه/ در پی وقوع بحران و اختلافات قومی اخیر میان برخی از اقوام و قبائل کشور مالی، صبح روز گذشته آقای ابراهیم ابوبکر کیتا با اعضای شورای عالی اسلامی این کشور، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، از ابتدای ماه جدید میلادی و در پی انتشار یک تصویر حاوی محتوی توهین آمیز و تبعیض آمیز نسبت به برخی از قبائل و عشیره های کشور مالی در یکی از روزنامه های خصوصی این کشور، موج جدیدی از درگیری و تنش در میان مردم شهر های مختلف این کشور ایجاد شد.

در همین راستا صبح روز گذشته، آقای ابراهیم ابوبکر کیتا، رئیس جمهور وقت کشور مالی، با حضور در ساختمان مجلس اعلای اسلامی با علمای بلاد و همچنین اعضای این شورا، به منظور مشورت و یافتن راه حل سریع دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور کشور مالی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت وحدت و یکپارچگی جامعه از منظر اسلام، خطاب به علمای بلاد و اعضای مجلس اعلای این کشور، تاکید کرد: همواره در طول تاریخ و در فراز و نشیب های اجتماعی کشور، علمای اسلامی و شخصیت های دینی نقش بسزایی را عهده دار بوده اند و به جرأت می‌توانم بگویم که نقش رجال دین در برخی از موارد بسیار پر رنگ تر از سیاستمردان بوده است.

وی همچنین در ادامه از علما و شخصیت های دینی کشور خواست همانند سابق در بهبود اوضاع جامعه و همچنین بازگرداندن آرامش در بین مردم، دولت را یاری کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha