یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
محمد باقر خراسانی در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه

حوزه/ دبیر اجرایی همایش بین المللی بازاندیشی آرای شهید مطهری در مواجهه با مسائل امروز گفت: : تا ۳۱ مرداد مهلت ارسال چکیده آثار بوده و مهلت ارسال مقاله تا ۳۰ آبان ماه است، زمان این همایش اسفند ۹۸ و مکان آن قم و تهران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدباقر خراسانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی همایش بین المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز که در بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری برگزار شد، عنوان کرد: دو مرکزی که به عنوان همکار اصلی این همایش مشخص شده اند، مرکز مدیریت حوزه علمیه و دانشگاه تهران بوده و 29 مرکز دیگر نیز در این همایش شرکت و فعالیت دارند.

وی ادامه داد: بعد از فعال شدن دبیر خانه و کمیته های علمی و اجرایی، پایگاه اطلاع رسانی همایش فعال شده و فراخوان مقاله به قریب 1000 مرکز علمی فرهنگی ارسال شده است.

دبیرخانه این همایش با بیان اینکه تا کنون شش جلسه فشرده توسط دبیرخانه همایش برگزار شده، اظهار داشت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را صادر کرده اند، در این همایش سعی شده که محورهای متناظر با این بیانیه مانند سبک زندگی، عدالت، استقلال سیاسی و منافع ملی مطرح شود.

خراسانی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار بر این شده که از تمام ظرفیت های مراکز متعدد استفاده شود تا هزینه ها به کمترین حد کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم غنای مقالات همایش مطرح کرد: قصد داریم در تدوین مقالات از شخصیت های علمی برجسته نیز استفاده کنیم و از نیمه دوم سال جاری، پیش همایش هایی در نقاط کشور برگزار می شد.

دبیر اجرایی همایش ابراز کرد: تا 31 مرداد مهلت ارسال چکیده آثار بوده و مهلت ارسال مقاله تا 30 آبان ماه است، زمان این همایش اسفند 98 و مکان آن قم و تهران خواهد بود.

خراسانی مطرح کرد: شرط پذیرش مقالات این است که دارای نوآوری در تحلیل، توسعه، تعمق یا نقد در بازاندیشی آرای شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز باشند؛ همچنین مقالات برتر در نشریات علمی و پژوهشی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقالات برتر در نشریات علمی و پژوهشی منتشر می شوند اضافه کرد: در قم دبیرخانه اصلی این همایش مطرح بوده و یک دبیرخانه نیز در تهران دایر شده است؛ سطح همایش نیز بین المللی پیش بینی شده تا از نخبگان و صاحب نظران مختلف دنیا استفاده شود.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha