جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام خدایاری

حوزه/ حجت الاسلام خدایاری گفت: سیاست‌نگاری، فرهنگ‌نگاری، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و حفظ اتحاد انسجام ملی از دیگر شاخصه‌های خبرنگاری است و خبرنگاران باید به نیازهای روز توجه کرده و منافع مردم را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام ناصر خدایاری شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد اظهار داشت: خدای متعال اطلاع‌رسانی و خبر رسانی را به پیامبر با عبارت " بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ " بیان می‌کند؛ پیامبران الهی به عنوان نبی و خبررسان از سوی خدای متعال بودند که در این راه بدون اینکه به خبری که از سوی خدای متعال مامور به ابلاغ آن هستند، اضافه کنند یا از آن بکاهند به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی مورد اعتماد بودن و امانت‌داری را از شاخصه‌های مهم پیامبران الهی در ابلاغ خبر عنوان کرد و گفت: پیامبران الهی به دلیل صداقت خود امین خدای متعال و مورد اعتماد مردم بودند و همان‌گونه که خدای متعال در قرآن بیان می‌کنند هر چه پیامبران بر زبان جاری می‌کردند بر اساس وحی الهی بوده است.

وی، صیانت از پیام الهی را از دیگران شاخصه‌های پیامبران الهی در ابلاغ خبر عنوان کرد و بیان داشت: پیامبران الهی از همه اخباری که از سوی خدای متعال ابلاغ می‌شد و آن‌ها مامور به رساندن آن به مردم بودند، با همه توان صیانت می‌کردند و آن‌ را به مردم بیان می‌داشتند.

حجت الاسلام خدایاری در ادامه به شاخصه‌های خبرنگاری اشاره کرد و افزود: خبرنگار باید مسئولیت‌پذیر و دلسوز بوده و به اخباری که انتشار می‌دهد احاطه داشته باشد و در انتشار اخبار دقیق و صریح عمل کند.

وی اضافه کرد: نباید برداشت‌ها و فهم شخصی خود از سخنان دیگران را به عنوان خبر درج کرد، بلکه باید در خبر امانت‌داری رعایت شود؛ متاسفانه برخی‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند و تحلیل‌های شخصی خود را به عنوان خبر به مردم بیان می‌کنند که هیچ مطابقتی با سخنان گوینده ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: سیاست‌نگاری، فرهنگ‌نگاری، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و حفظ اتحاد انسجام ملی از دیگر شاخصه‌های خبرنگاری است و خبرنگاران باید به نیازهای روز توجه کرده و منافع مردم استان را در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha