سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اسلام  در میان زنان کوبایی جا باز کرده است

حوزه/ به گفته آمارها و مردم محلی، هر روزه بر تعداد زنان مسلمان در کوبا افزایش می یابد و زنان محلی این کشور به ویژه دختران جوان به دلایل معنوی یا داشتن شریک مسلمان به اسلام گرایش یافته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، هر روزه بیش از گذشته شاهد حضور زنان محجبه ای هستیم که در خیابان های زیبا و قدیمی هاوانا، پایتخت کوبا قدم می زنند، اما همه این زنان نمی توانند گردشگرانی باشند که از کشورهای دور دست آمده اند و به نظر می رسد شمار زنان مسلمان کوبایی رو به افزایش است.

نه گرما و رطوبت منطقه کارائیب ، دشواری در یافتن غذای حلال و نه حتی وجود تنها یک مسجد در کل کشور کوبا این زنان را از یافتن اسلام و پایبندی به آن منصرف نساخته است و بسیاری از زنان مسلمان کوبایی به دلایل مختلف به این دین گرویده اند که الهام معنوی ، کنجکاوی مذهبی یا به دلیل اینکه با یک شریک مسلمان در ارتباط هستند، از جمله این دلایل هستند.

مریم کامجو یک خبرنگار 27 ساله است که 7 سال پیش به دین اسلام گرویده است. وی می گوید شمار زنان مسلمان به ویژه زنان جوان که به دین اسلام گرایش پیدا می کنند، در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

مریم عمیقاً در تعامل با جامعه محلی مسلمانان است و کلاس های عربی و قرآن را در مسجد هاوانا که در سال 2015 افتتاح شد ، آموزش می دهد.

در این میان ایسورا آرگودین 35 ساله می گوید به دلیل عدم «دانایی دینی» در این جزیره به عنوان یک زن مسلمان کوبایی با مشکلاتی روبرو شده است.

در همین راستا به گفته لیگ اسلامی کوبا، جامعه مسلمانان در این کشور بیش از 6 هزار عضو دارد که شامل 1 هزار و 200 زن می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha