جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 861053
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
اقبال بهمنی

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: قرآن و دین اسلام نسبت به مسجد نگاه بسیار روشنی دارد و باید گفت که خادمین مساجد مشمول رحمت الهی قرار می گیرند و این افتخار بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا اقبال بهمنی صبح امروز در افتتاحیه چهارمین جشنواره برترین های مساجد شهر سنندج و تکریم از فعالین و خادمین مساجد که در مسجد صالح الدین ایوبی برگزار شد، اظهار داشت: برای زنده نگه داشته شدن دین اسلام هزاران نفر خون پاکشان را نثار بقای اسلام و دین محمدی (ص) کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج ادامه داد: کردستان افتخار دارد که علمای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ علمایی که بعد از ادای نماز در مسجد به دست عوامل ضدانقلاب و ضداسلام به شهادت رسیدند.

ماموستا بهمنی در ادامه سخنان خود بیان داشت: قرآن و دین اسلام نسبت به مسجد نگاه بسیار روشن و مهمی دارند و باید گفت که خادمین مساجد مشمول رحمت الهی قرار می گیرندو این افتخار بزرگی است که نصیب هر انسانی نمی‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج ادامه داد: هر گاه ما به مساجد می رویم، آنگاه باید بدانیم که خداوند منان به ما نگاه رحمت و مهربانی دارد و بالعکس آن نیز هم صادق است.

ماموستا بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسانی که در راه آباد ساختن مساجد تلاش و کوششی فراوان دارند، دارای ایمانی باطنی به خداوند متعال هستند و باید گفت کسانی که در راه خدا خدمت به مردم، نماز و... را انجام می دهد بی شک مورد رحمت پروردگار قرار خواهند گرفت.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی سنندج ادامه داد: در حال حاضر 180 تا 200 مسجد در شهر سنندج وجود دارد؛ فضای این مساجد در حدود 60 هزار مترمربع است، لذا این بهترین ظرفیت و فضا برای عبادت مردم در سنندج فراهم است.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی سنندج گفت: قبل از انقلاب اسلامی تعداد کسانی که در امر ساخت مسجد فعال بودند بسیار کم بودند ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم وارد بحث آبادساختن مساجد شدند.

وی اظهار کرد: از مسئولان و متولیان فرهنگی درخواست داریم توجه بیشتری به مساجد سطح شهر سنندج داشته باشند.

مدیرمرکز بزرگ اسلامی سنندج افزود: امروز دو موضوع مساجد ما را تهدید می‌کند؛ اول اینکه برخی افراد معلوم‌الحال در حال ترویج تفکرات افراطی در جامعه هستند و دوم اینکه تهدیدات ناسیونالیستی به نوعی دنبال دور کردن جامعه به ویژه قشر جوان از ارزش‌های دینی و جذب آنها به سمت ضد ارزش‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha