سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله مصطفی علما، جلسه درس اخلاق در محل استانداری کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ معنویات و عمل به آن ها فصل رجحان مومن و غیر مومن است، گفت: مومنان تربیت شده مکتب غدیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه؛ آیت الله مصطفی علما، روز دوشنبه در جلسه درس اخلاق که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل استانداری کرمانشاه، با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: فلسفه فرمایشات امام علی(ع) این است که ما یک انسان الهی و کاملی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با تاکید بر اساس خلقت و فلسفه اشراف مخلوقات بودن انسان، افزود: امتیاز ما انسان ها همین خدایی بودنمان است، زیرا بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) ما به واسطه، تربیت شدگان خداوند می باشیم.

وی تصریح کرد: موقعیت ویژه ما این است که تربیت شده دست امام علی(ع) هستیم، زیرا حضرت می فرماید، پیامبر را خدا تربیت نمود، من را پیامبر و مؤمنان هم توسط من تربیت می شوند و این فصل رجحان مومن از غیر مومن است.

آیت الله علما با اشاره به سخنان دانشمندان اهل تسنن پیرامون امام علی(ع)، خاطر نشان ساخت: نویسندگان بزرگی همچون عبد الفتاح و این ابی الحدید معتقدند، خداوند بعد از پیامبر اکرم(ص) شخصی را همانند علی(ع) تربیت نکرد، زیرا فرمایش امام علی(ع) توحید خالص است.

وی در ادامه گفت : در پس قرون متمادی می بینیم هیچکس نتوانست همتای علی علیه السلام سخن بگوید و گواه بر این ادعا نهج البلاغه امام است که بعد از گذشت 1400 سال هنوز تازه است و سخن برای انسان ها دارد و در هزار زمانی افراد خاصی مفهوم سخن امام را درک می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حفظ معنویات و عمل به آن ها فصل رجحان مومن و غیر مومن است. گفت: مومنان تربیت شده مکتب غدیرند و با واسطه در حقیقت متربی خداوند هستند.

آیت الله علما با اشاره به عظمت علی(ع) بیان داشت: خداوند متعال در قرآن تجلی کرده و چون علی(ع) قرآن ناطق است، پس خداوند در علی(ع) هم تجلی نموده و این امتیاز بعد پیامبر اکرم(ص) به احدی جز علی(ع) اعطا نشده است.

وی با اشاره به عظمتی که با معنویت نصیب انسان ها می شود گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر حفظ معنویات شده، زیرا این حفظ معنویات باعث عظمت نظام و مردم ایران گردید و اگر ایران اسلامی با قدرت به استکبار و آمریکا سیلی می زند و آن ها جرأت مقابله ندارند، همین حفظ معنویت در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha