سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

 حوزه/ امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه اختلاف در جامعه مسلمین به جز فلاکت و بدبختی، چیز دیگری برای جهان اسلام ندارد، گفت: اگر امروز می بینیم که حوادث ناگوار تروریستی در جهان اسلام روی می دهد همه نشان از قرائت های مغرضانه از دین اسلام است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، شب عید غدیر در نشستی با جمعی از روحانیون و طلاب اهل تشیع استان کردستان، ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: همه مسلمانان به نوعی برادر دینی همدیگر محسوب می شوند و اختلاف در جامعه مسلمین محلی از اعراب ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده ای بی خرد و بی دین بر طبل اختلاف در بین امت اسلام می کوبند و بی شک اینان همان خوارج صدر اسلام هستند که به دنبال ایجاد انحراف و انشقاق در دین خدا بودند.

امام جمعه سنندج افزود: مردم اهل سنت کردستان بارها ارادت خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان داده اند و حضورشان در مراسم های مذهبی قابل توجه است.

ماموستا خدایی  اظهار کرد: مردم کردستان علیرغم تبلیغات شبکه های ماهواره ای، هرگز خود را انقلاب و نظام اسلامی جدا نمی بینند و خود را جزیی از ایران اسلامی می دانند که این نشان از روحیه انقلابی مردم این خطه از کشور دارد.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه اختلاف در جامعه مسلمین به جز فلاکت و بدبختی، چیز دیگری برای جهان اسلام ندارد، گفت: اگر امروز می بینیم حوادث ناگوار تروریستی در جهان اسلام روی می دهد همه نشان از قرائت های مغرضانه از دین اسلام دارد. دینی که رأفت و انسانیت از نشانه های بارز آن است.

این عالم اهل سنت در پایان با اشاره به اینکه مردم کردستان امتحان خود را در دفاع از نظام اسلامی به خوبی پس داده اند، گفت: مردم کردستان 40 سال است که در مقابل دشمنان و عناصر ضدانقلاب و جدایی طلب ایستادگی می کنند و هیچ یک از مردم این خطه هرگز حاضر نیستند ذره ای از خاک میهن خود را به افراد خودفروخته بدهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha