سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان گفت: تنها گروهی که درمقابل خدعه گران و زورگویان در جهان ایستاده، شیعه است، چرا که ایستادگی در مقابل کفار و دوستی نکردن با کفار از اصول شیعه است و باید باورمان باشد که دشمن قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه عید غدیر در مراسم جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: شیعه یعنی مشایعت با علی(ع) که به معنای همراهی دائمی است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: یکی از علامات شیعه علی(ع) این است که در مقابل زور و ظلم بایستد و کمر خم نکند، بنابراین یکی از افتخارات ما در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر شیعه است، همین ایستادگی در مقابل مستکبرین است.

وی بیان کرد: تنها گروهی که در مقابل خدعه گران و زورگویان جهان ایستاده، شیعه است؛ ایستادگی در مقابل کفار و دوستی نکردن با کفار از اصول شیعه است، باید باورمان باشد که دشمن قابل مذاکره نیست، این فرموده قرآن کریم است .

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: طبق آیات قرآن کریم، کفار برای هر بدی که به شیعیان و مسلمین برسدف خوشحال می شوند؛ در همین حادثه سیل اخیر آمریکایی ها از خسارت دیدن ایران خوشحال شدند و اجازه ورود کمک های بشردوستانه را ندادند؛ هر آدم بی شرفی هم از کمک به آدم مریض و آسیب دیده مضایقه نمی کند ولی آمریکا از هر بی شرفی، بدتر است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ادامه داد: صبر پیشه کردن و با تقوا بودن دو رمزی است که قرآن کریم برای پیروزی در برابر کفار به ما توصیه می کند، این دو شاخصه شرط با حضرت علی(ع) بودن است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه با بیان اینکه 15 سال پیش طرح ابتکاری تلبس دائم توسط حوزه علمیه اصفهان برای طلابی که قصد ملبس شدن را دارند را در اصفهان آغاز کردیم، گفت: درطرح ادیب کلاس ها و آموزش های مختلفی چون قبله شناسی، نماز میت، نماز آیات، کفن و دفن، عقد، احکام و... برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بر طلاب ملبس فرض است که رساله فارسی زبان را مکررا بخوانند و حفظ کنند و باتسلط بر جامعه حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به همسران طلاب گفت: باید بدانید در درجه اول طلابی که تاج بندگی و سربازی امام زمان (عج) بر سر می گذارند  ملاحظاتی را رعایت و اخلاق بهتری با خانواده خود داشته باشند و در درجه دوم اینکه همسران طلاب نیز از بدانند باید شرایط و زی طلبگی را برای ظاهر شدن در منظر عمومی با روحانیون بیشتر دقت و رعایت کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان تاکید کرد: لباس روحانیت، لباس سربازی امام زمان(عج) و خدمت به دین خدا و مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha