سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام‌جمعه شیراز گفت: «مسلمانی» در غدیر کامل شد، بنابراین دین در قاموس قرآن کریم نمی‌تواند سکولار و از سیاست جدا باشد، اگر غیرازاین باشد غدیر آن فرد را محکوم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در مراسم جشن عید غدیر خم که در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید دو فعالیت را در راستای غدیر در دستور کار قرار دهیم، اظهار داشت: پس از اقرار به ولایت امیر المومنین(ع) باید دست برادری به یکدیگر بدهیم، چراکه روز عید غدیر روز عقد اخوت است.

وی با تأکید بر اینکه روز عید غدیر مستحب است که مؤمنان با یکدیگر برادر باشند، افزود: به برکت امیر المومنین با یکدیگر برادر می‌شویم و این کار را باید در همه اعیاد انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس به نکاتی پیرامون جشن غدیر اشاره و تصریح کرد: در باب غدیر متأسفانه آن‌چنان‌که باید جشن نگرفته‌ایم، درواقع جشن‌ها جلوه نمی‌کند، درحالی‌که باید جشن‌ها جلوه‌گر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به غدیر اهمیت بخشید، عنوان کرد: در برخی مواقع احساس می‌کنیم اگر مراسمی بگیریم، دیگر مراسم‌ها محدود می‌شود، درصورتی‌که این‌چنین نیست، ازاین‌رو باید در مراسم شادپیمایی عصر امروز شرکت کنیم، مهم این است که مشخص شود که شهر شیراز در غدیر امیر المومنین شبانه‌روز در شلوغ است.

امام‌جمعه شیراز ضمن تشکر از جامعه روحانیت در برگزاری جشن غدیر، تصریح کرد: علمای دین برای مجلس امیرالمؤمنین(ع) باید همیشه جلودار باشند.

وی با اشاره به آیه سوم سوره مائده بیان داشت: در آیه 67 سوره مائده نیز خداوند دستور جانشینی امیرالمؤمنین(ع) را به پیامبر(ص) داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام با اشاره به اینکه باید در روز عید غدیر منبر گذاشت، بیان داشت: منبر در غدیر خم برای پیامبر(ص) زیر درختی برپا شد و ایشان هنگامی‌که در بالای منبر قرار گرفتند خطبه را آغاز کردند و امیر المومنین نیز در پایین منبر بود، پیامبر(ص) فرمود تشریف بیاورید بالا پس‌ازاین پیامبر(ص) فرمود ای مردم آیا من بر شما ولایت دارم که همه مردم نیز آن را قبول کردند هنگامی‌که این جمله بیان شد حضرت دست امیرالمؤمنین(ع) را بالا بردند و فرمودند هرکس من مولای او هستم علی بن ابیطالب(ع) ولی اوست.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) پس از بیان مطلب به مردم فرمود آیا همه شما شنیدید مردم فرمودند بله پس‌ازاین پیامبر(ص) فرمود حاضرین به غایبان برساند که ولایت برای امیر المومین(ع) است و پدرها نیز به پسرها بگویند نسل‌اندرنسل غدیر باید تکرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه دشمنان دوست دارند ولایت را بگیرند، خاطرنشان کرد: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا کار s300 نبود، بلکه کار سامانه دست‌ساز جوانان بود؛ دست مشروعیت نظام پهلوی در دست ولایت نبود اما امروز دست نظام مقدس اسلامی در دست ولایت است.

وی ابراز کرد: آزادی نفتکش، ساقط کردن پهپاد و دیگر مواردی که پیروزی نظام مقدس اسلامی را نشان می‌دهند نتیجه ولایت‌پذیری است؛ عزت مردم ایران به‌جایی رسیده است که نشان می‌دهد آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: مسلمانی که در مقابل کفار ابراز ذلت کند مسلمان نیست؛ مسلمانی در غدیر کامل شد، بنابراین دین در قاموس قرآن کریم نمی‌تواند سکولار و از سیاست جدا باشد، اگر غیرازاین باشد غدیر آن فرد را محکوم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha