جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: باید برای مردم تبیین شود که مقاومت چه نتیجه و منافعی برای خودشان دارد؛ یکی از برکات این مقاومت این است که آمریکا در برابر ایران به ذلت افتاده است و ایران در امنیت کامل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محسن فقیهی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از رسول‌الله(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند هر کس در برطرف ساختن نیاز برادر دینی‌اش ساعتی از شب یا روز را قدم بردارد، چه آن حاجت را برطرف سازد و چه نسازد، برای او بهتر از دو ماه اعتکاف است.

وی بیان کرد: شما که در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کند مقام بسیار بالایی دارید که می‌توانید مشکلات مردم را حل کنید. هر کسی این مقام را ندارد که مردم و مؤمنین به او مراجعه کنند و او نیز تا حد توانش برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: رسول الله(ص) در روایت دیگری می‌فرمایند اگر حاجت مؤمنی را فراورده کنید مثل این است که به‌اندازه تمام دهر خداوند را عبادت کرده‌اید.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که دنبال برآوردن حاجت مؤمنین باشد مثل کسی است که سعی بین صفا و مروه را انجام داده باشد.

آیت‌الله فقیهی گفت: در روایت دیگری داریم که اگر با تلاش و کوشش توانستید مشکل کسی را حل کنید مثل کسی است که در راه خدا خونش ریخته شده باشد.

وی عنوان کرد: رسول الله (ص) می‌فرمایند برای هر قدمی که برای رفع مشکل مسلمانی بردارید ۷۰ حسنه برای شما نوشته می‌شود و ۷۰ گناه شما بخشیده می‌شود تا اینکه به جایی که حرکت خود را آغاز کرده‌اید برگردید.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر حاجتی را توانستید انجام دهید و موفق شدید گناهان شما پاک می‌شود.

وی بیان کرد: رسول‌الله (ص) همچنین می‌فرمایند اگر مشکلی را حل کردید مثل این است که از مادر متولد شده‌اید و پاک پاک هستید؛ اگر به دنبال رفع مشکلات مردم بودید و اتفاقی برای شما افتاد و فوت کردید بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوید.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه کارکنان مرکز خدمات باید ارزش کار خود را بدانند گفت: خدمت رسانی به مردم و مؤمنین و مسلمانان ارزشمند است و اگر در کارهایتان خلوص و حسن خلق را رعایت کنید بار خود را برای بهشت بسته‌اید.

وی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به مردم بهترین کار است و اگر بتوانید مشکل مؤمنی را با حسن خلق رفع کنید ارزش والایی پیدا می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند اگر می‌خواهید روز قیامت حسابتان سبک باشد و راحت باشید سعی کنید با حسن خلق با مردم برخورد کنید.

وی در ادامه گفت: رسول‌الله (ص) می‌فرمایند اباعبدالله الحسین(ع) از من است و بعد از امام حسن(ع) بالاترین فرد است؛ امام حسین(ع) یاور یاری خواهان است و به داد مظلومان می‌رسد، حجت خدا و سید شباب اهل جنت و سرور جوانان اهل بهشت است. امام حسین(ع) باب نجات امت است یعنی از این دریچه شما می‌توانید امت را نجات دهید.

آیت‌الله فقیهی بیان کرد: امروز شاهدید که اربعین و محرم و عزاداری‌های که امت در این ایام برگزار می‌کنند تمام تبلیغات دشمنان را خنثی می‌کند.

وی تصریح کرد: نجات امت به‌وسیله امام حسین(ع) انجام می‌شود و این تعبیر شاید در مورد ائمه دیگر مطرح نشده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: رسول‌الله(ص) می‌فرمایند امر امام حسین(ع) امر من است و اطاعت از او اطاعات از من است. هر کس از اباعبدالله الحسین(ع) اطاعت کند از من اطاعت کرده است و کسی که نسبت به امام حسین(ع) کوچک‌ترین بی‌احترامی کند از ما نیست.

وی بیان کرد: برگزاری عزاداری برای امام حسین(ع) فی نفسه خوب است و روایات بسیاری در این باره وارد شده است ولی باید تلاش کنید در کنار عزاداری‌ها درس‌هایی که ابا عبدالله الحسین(ع) در این قیامشان به ما یاد داده‌اند یاد بگیریم و به آنها عمل کنیم.

آیت الله فقیهی گفت: اولین درس عاشورا این است که اهل مقاومت باشیم و این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری مکرراً به آن تأکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) در ایام مبارزه‌ای که داشتند این درس را به ما دادند که زیر بار ظلم نرویم و حقایق را بیان کنیم و این‌طور نباشد که مظلوم واقع شویم و چیزی نگوییم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما از قیام امام حسین(ع) یاد گرفته‌ایم که تا آخرین لحظه حرف خود را بزنیم ولو اینکه در این راه به شهادت برسیم.

وی عنوان کرد: موفقیت مسلمانان در این است که مقاومت داشته باشند و این درس بزرگی است که از قیام امام حسین(ع) فراگرفته‌ایم مخصوصاً برای کشور ما درس مقاومت درسی است که باید هر روز تجربه کنیم و انجام دهیم و پای کار بایستیم.

آیت الله فقیهی گفت: باید برای مردم تبیین شود که مقاومت چه نتیجه و منافعی برای خودشان دارد؛ یکی از برکات این مقاومت این است که آمریکا در برابر ایران به ذلت افتاده است و ایران در امنیت کامل است.

وی بیان کرد: این اقتدار مرهون مقاومتی است که از اباعبدالله الحسین(ع) فراگرفته‌ایم و مردم باید این را بدانند که این مقاومت به نفع آنهاست؛ هم از نظر مادی و هم معنوی و این امنیتی که امروز دارند به واسطه همین مقاومت است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: از نظر معنوی کار شما اجر دارید و از نظر مادی نیز به نفع شماست و سبب شده است در برابر استکبار بایستید و استقلال خود را حفظ کنید.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که به عنوان درس عاشورا می‌توان به آن تکیه کرد امر به معروف و نهی از منکر است؛ امام حسین(ع) برای این امر به کربلا آمدند و گفتند که جانم را می دهم برای اینکه این واجب را انجام دهد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha