جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی

‌حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: دولت مردان باید ساده‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و از دنیا طلبی و اشرافی‌گری دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به اینکه نوع رد شدن انسان‌ها از پل صراط متفاوت خواهد بود، اظهار داشت: بنابر روایات ائمه معصومین ( ع) پل صراط بر روی آتش جهنم قرار دارد و سه گذرگاه در آن وجود دارد و همه مردم مجبور هستند از آن عبور کنند که برخی افراد با سرعت از آن رد می‌شوند و برخی‌ها با مشکل مواجه شده و از پل صراط معلق خواهند شد.

وی ادامه داد: نماز، امانت‌داری، صله رحم و رعایت عدالت از جمله مواردی است که در موقع رد شدن از پل صراط مورد سوال قرار خواهد گرفت و نوع عمل انسان در دنیا در عبور وی از پل صراط مؤثر است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به مباحث خانواده اشاره کرد و بیان داشت: عیب‌جویی از گناهان کببره‌ای است که در کلام معصومین از آن به شدت نهی شده است و اعضای خانواده نباید دنبال عیوب همدیگر باشند امام علی ( ع) بیان می‌کنند که خوشا به حال افرادی که عیب خود او را از مشغول شدن به عیوب دیگران باز دارد، متاسفانه در فضای مجازی هم عمده مردم دنبال عیوب دیگران بوده و از عیوب خود غافل هستند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان تصریح کرد: مؤمنین به خانواده‌ها و دانش‌آموزان بی‌بضاعت کمک کنند و برای همه مؤمنین این مسئله یک وظیفه است که در روایات بدان تاکید فراوان شده است و کمک به فقرا به صورت سری انسان را از مرگ بد نجات

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: دشمنان مردم ایران در سال ۶۰ در مدت سه ماه رئیس دو قوه را به شهادت رساندند و عنایات خدای متعال شامل ملت ابران شد و کشور و انقلاب را حفظ کرد و دولت مردان باید ساده‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار داده و از دنیا طلبی و اشرافی‌گری دوری کنند.

وی اضافه کرد: امام علی ( ع) به عنوان الگو و سرمشق مسلمین لباس‌های کهنه و وصله‌دار می‌پوشید و علت آن را چنین بیان می‌کرد که این مسئله موحب خشوع قلب شده و مردم را به اقتدا به وی دلگرم می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تاکید کرد: نباید بهترین امکانات در اختیار مسئولین قرار گیرد که این امر موجب بی‌توجهی آن‌ها به مردم خواهد شد و مسئولین باید از اشرافی‌گری دوری کنند.

بانک‌ها از آلوده کردن اموال مردم به ربا خودداری کنند

وی ادامه داد: تاسیس بانک‌ها بر اساس ربا می‌باشد و این مسئله در قانون اساسی جمهوری اسلامی حذف شده است و این حذف فقط بر روی کاغذ اتفاق افتاده و در عمل به قانون عمل نمی‌شود و ربا خوار به دشمنی با خدا بر خواسته است و بانک‌ها باید به این مسئله توجه کنند تا اموال مردم را آلوده به حرام نکنند که این امر موجب بی‌بند و باری در جامعه می‌شود و امام حسین ( ع) در نصیحت خود خطاب به لشکر عمر سعد بیان می‌کند که علت دشمنی شما با خاندان پیامبر ( ص) لقمه‌های حرام است.

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد بانک‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب از بانک مرکزی رعایت سیاست‌های اقتصادی و دوری از ربا و مال اندوزی را مطالبه می‌کند و بانک‌هایی که با مال مردم ساختمان‌های بلند می‌سازند باید شرمنده باشند.

عزاداری‌های محرم بدون حضور روحانیون و خطبا بی‌خاصیت می‌شود

وی با اشاره به ورد ماه محرم بیان داشت: مؤمنین باید به عزاداری امام حسین ( ع) اهمیت بدهند که این مجالس است که موجب زنده ماندن دین می‌شود و فضای شهر باید فضای محرم باشد و همه مومنین باید در این راه قدم بردارند و با پوشیدن لباس مشکی و سیاه‌پوش کردن شهر حسینی بودن شهر را نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مجالس عزاداری نباید از علما و روحانیون خالی باشند و عدم بیان احکام و مسائل دینی در مجالس موجب بی‌خاصیت شدن عزاداری‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: مادحین نباید از علما پیشی گرفته و از برگزاری منابر جلوگیری کرده و فقط به خواندن روضه و نوحه اکتفا کنند، باید نوحه‌ها و روضه‌ها روضه‌های انقلابی و دینی باشد و روضه‌ها از روی مقاتل باشد و از آمیخته شدن این مجالس ممانعت کنند و با عزاداری‌های خود برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر برگزاری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا بیان داشت: عزاداری بدون نماز مورد رضایت امام حسین ( ع) نیست و مجالس عزاداری باید همراه با ادب باشد و خارج کردن لباس و پیراهن از بدن از ادب اسلامی به دور است و باید این ادب و احترام در عزاداری‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha