جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مسعود راعی

حوزه/ اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) چادگان با شرکت در یک کارگاه پژوهشی، با روش های تخصصی مقاله نویسی علمی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مسعود راعی، در کارگاه مقاله نویسی اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) چادگان، به بیان ضرورت نوشتن مقاله توسط اساتید پرداخت و گفت: اکنون که در عصر ارتباطات و عصر داده های جهانی زندگی می کنیم، مجبور به انتقال داده و تولید علم هستیم؛ زیرا مقاله زبان مشترک همه جهانیان است.

وی افزود: رسالت کار اساتید، پژوهشی است نه آموزشی و اساتید با توجه به حیطه تدریس و علاقه شخصی و مطالعاتی که دارند باید اقدام به نوشتن مقاله و چاپ آن نمایند.

حجت الاسلام راعی افزود: اساتید می توانند از سایت گوگل اسکولار google scholar  برای پیدا کردن موضوعات مقاله و نویسندگان آنها استفاده کنند.

وی در ادامه به تک تک اصول مقاله نویسی اشاره کرد و گفت: مقاله ای علمی است که یک موضوع تازه یا رویکردی جدید و یا نتایج تازه ای را ارائه دهد و برای نوشتن یک مقاله ابتدا موضوع یا عنوان ذکر می شود، سپس چکیده و کلمات کلیدی و در ادامه آن مقدمه که شامل چند پاراگراف مهم است. پیشینه تحقیق نیز در مقدمه ذکر می شود و پس از مقدمه متن اصلی نگاشته می شود.

استاد حوزه ادامه داد: در مقاله بهتر این است که آدرس ها به صورت درون متنی باشد و در متن اصلی با توصیف و تحلیل مواجه هستیم و در توصیف، نقل به مضمون و محتوا یا نقل قول مستقیم را به کار می بریم، تحلیل قلم نویسنده است که به گونه ای ناظر بر موارد توصیف است.  

وی افزود: بعد از اتمام متن، نتیجه گیری آورده می شود که باید یافته های تحقیق بیان شود و در پایان مقاله منابع ذکر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha