سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در دوران پر افتخار و ماندگار دفاع مقدس روحانیون دلاور و شجاعی در جبهه های حق علیه باطل نقش آفرینی کردند که امروز باید آن خاطرات ماندگار، برای آحاد مردم و جوانان بیان شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی میراث گران قیمت ملت ایران است، چرا که مردم غیور این خاک مقدس، پیروزی را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران اسلامی تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود را مشاهده کرد که این مهم نیز ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی آن دوران بود.

وی عنوان کرد: باید ارزش های والای فرهنگ عاشورایی که نقش بسزایی در پیروزیی هشت سال دفاع مقدس داشت، به نسل آینده ساز بخصوص طلاب جوان تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در دوران پر افتخار و ماندگار دفاع مقدس روحانیون دلاور و شجاعی در جبهه های حق علیه باطل نقش آفرینی کردند که امروز باید آن خاطرات ماندگار برای آحاد مردم و جوانان بیان شود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: ناگفته ها و مطالب ارزشمندی از دورا ن دفاع مقدس هنوز برای مردم بیان نشده که باید دست اندرکاران امر در این مسئله جدیت داشته باشند.

وی به برگزاری مراسم شب خاطره در مدرسه علمیه صالحیه اشاره و اظهار کرد: مراسم شب خاطره با حضور روحانیون دفاع مقدس و با همکاری حوزه هنری استان قزوین، ایام هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha