سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ حضور عزاداران حسینی در حرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در سومین هفته ماه محرم از سوی اداره کل روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه برنامه‌های دهه دوم ماه محرم حرم مطهر شامل سخنرانی‌ها، ادعیه و زیارات، ویژه‌برنامه‌های بانوان، کودک و نوجوان، موزه حرم مطهر، خدمات سالمندان، امانتداری، نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت و ثبت‌نام فیش غذای تبرکی اعلام شده است.
مراسم‌های عزاداری دهه دوم ماه محرم‌الحرام حرم مطهر هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین فرحزاد و ماندگاری و مداحی مهدی سلحشور و عباس حیدرزاده برگزار می‌شود.
برنامه نیایش صبحگاهی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) نیز با نوای حجج اسلام ظهیری، حائری و خورشیدی هر روز بعد از نماز صبح در شبستان امام خمینی(ره) از ساعت ۷:۱۵ با حضور خادمان آستان مقدس بانوی کرامت برگزار خواهد شد.
قرائت دعای توسل به همت هیأت جانبازان استان قم روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء و دعای کمیل نیز با قرائت عباس حیدرزاده و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
مراسم زیارت جامعه کبیره این هفته حرم مطهر ساعت ۲۲ پنجشنبه توسط حجت‌الاسلام شهیدی قرائت می‌شود و روز جمعه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۸ نیز مراسم دعای ندبه هم‌زمان با طلوع آفتاب با سخنرانی حجت‌الاسلام خورشیدی و قرائت دعا توسط سید علی حسینی‌نژاد برپا می‌شود.
موزه حرم مطهر آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین موزه‌های ایران و تنها موزه استان قم با ۲۵ بخش متنوع نیز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ واقع در میدان آستانه پذیرای علاقه‌مندان است.
ارائه خدمات به زائران سالمند، بیمار و معلول حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با صندلی‌های چرخدار و خودروی برقی هر روز از ساعت ۷ تا ۲۳ و روزهای سه شنبه و پنج‌شنبه به صورت شبانه‌روزی در صحن صاحب‌الزمان(ع) جنب درب ۱۸ دنبال می‌شود.
همچنین واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند حرم مطهر همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ فعال بوده و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌ صورت شبانه‌روزی به زائران آستان مقدس خدمات ارائه می‌دهد.
ویژه‌برنامه‌های معارفی بانوان شامل اردوهای زیارتی، حلقه‌های معرفتی، سخنرانی، پاسخگویی، بیان احکام، ختم‌های ثقلین، حزب‌خوانی و مسابقات و خدمات فرهنگی هر روز ساعت ۸ تا ۲۲ در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برقرار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۱۷۵۵۶۱ تماس گیرند.
کودکان و نوجوانان زائر نیز می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات جُنگ معارفی، مسابقه، سرگرمی و برنامه‌های آموزشی ویژه پسران همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۱ به میدان آستانه جنب درب شماره ۱ و برای برنامه‌های متنوع ویژه دختران همه‌روزه ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ به شبستان امام خمینی(ره) بالکن شرقی مراجعه کنند.
علاقه‌مندان برای آشنایی با ۴۰ سال خدمات آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام در انقلاب اسلامی می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ از نمایشگاه خدمت در پرتو بانوی کرامت واقع در صحن صاحب الزمان(ع) بازدید کنند.
همچنین واحد دریافت امانت و اشیاء ارزشمند حرم مطهر همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۳ فعال بوده و در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به‌ صورت شبانه‌روزی به زائران آستان مقدس خدمات ارائه می‌دهد.
میهمانی سفره پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، آرزوی هر زائر عزیزی است که علاقه‌مندان جهت شرکت در قرعه کشی فیش غذای تبرکی با مراجعه سایت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام به آدرس https://amfm.ir/ticket/ می‌توانند مشخصات خود را ثبت کرده و از این سفره نیز بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha