سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حضرت آیت الله  نوری همدانی  در دیدار آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تبیین مزیت های مکتب اهل بیت(ع) در عرصه های مختلف، خواستار تدوین تفسیر و تاریخ مقارن در حوزه شدند و گفتند: تحریف قرآن کریم تهمت بزرگی است که برای تبلیغات علیه شیعه بوده است، باید فضایل و برتری های شیعه را تبیین کنیم و فعالیت در این زمینه بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه ،حضرت آیت الله  نوری همدانی ، امروز در دیدار آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله العظمی  فاضل  گفتند: بیت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بیت علم و فقاهت است و باید عظمت این بیت نگه داشته شود، باید آثار بزرگان توسط بیوت آن ها در دسترس جامعه قرار داده شود.

ایشان با اشاره به اهمیت توجه به قرآن و تفسیر در حوزه افزودند: تهمت هایی از سوی برخی نسبت به شیعه وجود دارد که شیعیان توجه لازم به قرآن کریم ندارند در حالی که این یک تهمت است و قرآن در همه آثار شیعیان مورد توجه است.

این مرجع تقلید وحدت بین شیعه و سنی را از برکات انقلاب اسلامی و تدابیر حضرت امام دانستند و اظهار داشتند: در نتیجه انقلاب و با تأکید امام راحل ارتباط بین شیعه و سنتی تقویت شده و وحدت و اتحادی به وجود آمده است که آثار آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.

ایشان ادامه دادند: این در حالی است که در تاریخ شیعیان بسیار در مضیقه و تحت فشار بودند و زیر ظلم بدخواهان قرار داشتند اما با این حال علما در سخت ترین شرایط تشیع را حفظ کردند و اجازه نابودی مکتب اهل بیت(ع) را ندادند، در گذشته شرایط به گونه ای بود که شیعه و علمای آن حق اظهار وجود و نوشتن کتاب و آثار نداشتند.

معظم له با بیان این که  مخالفان در سه عرصه فقه، تفسیر و تاریخ فعالیت کرده اند، ابراز داشتند: در کنار فقه مقارن که مورد توجه حوزه و علما است باید به تاریخ و تفسیر مقارن همه توجه شود تا مطالب تفسیری و تاریخی را به درستی برای جامعه بیان کنیم.

ایشان عنوان کردند: همانگونه که مزیت فقه شیعه بیان شده در تفسیر و تاریخ هم باید کار شود و حوزه باید به این موضوع توجه کند چرا که در تفاسیر و تواریخ دیگران مطالب خلاف بسیاری وجود دارد که باید پاسخ داده شود، دیگران در کتاب های خود بعضا یک روایت از ائمه طاهرین(ع) و اصحاب آن ها نقل نکردند اما از خوارج مطلب بیان کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: در کتب شیعه به آیات و روایات توجه لازم شده اما می گویند که در شیعه به قرآن توجه نمی شود در حالی که تفاسیری مانند المیزان علامه طباطبایی در شیعه داریم که مانند آن پیدا نمی شود و دیگران از چنین تفسیرهایی بی بهره هستند.

ایشان اضافه کردند: تحریف قرآن کریم تهمت بزرگی است که برای تبلیغات علیه شیعه بوده است، باید فضایل و برتری های شیعه را تبیین کنیم و فعالیت در این زمینه بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha