سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه تاریخ و سیره، تمدن اسلامی

حوزه/مراسم آغاز سال تحصیلی جدید 99-98 مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره، تمدن اسلامی جامعةالمصطفی با حضور معاونان، مدیران، کارکنان، اساتید و طلاب جامعةالمصطفی العالمیة در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید 99-98مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره، تمدن اسلامی  جامعه المصطفی با حضور معاونان، مدیران، کارکنان، اساتید و طلاب جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی رئیس مجتمع تاریخ و سیره، تمدن اسلامی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: در زمان تحصیل در حوزه علمیه علم و تقوا باهم باشد، طلاب در کنار تحصیل علوم باید به امور معنوی بپردازند و مراقبت از نفس را جدی بگیرند.

این استاد حوزه در مورد سفارش پیامبر اسلام برای محبت امام حسین (ع) گفت: وقتی قنداقه امام حسین (ع)را به دست پیغمبر خدا دادند، حضرت فرمود: «رّبّنا …فَاجْعَل أفئِدَه مِنَ النّاسِ تَهوی إلَیهِمْ»؛ خدایا کاری کن قلب های مردم با این حسین من مهربان شود، قلب های مردم را به سوی این حسین جذب کن. همان دعایی که حضرت ابراهیم برای هاجر و اسماعیل نمود، وقتی زن و فرزندش را در سرزمین لم یزرع حجاز بر زمین گذاشت، نگفت خدایا، به آنها آب و غذا و مسکن بده، فرمود: « فَاجْعَل أفئِدَه مِنَ النّاسِ تَهوی إلَیهِمْ»؛ خدایا قلب های مردم را به سوی این ها جذب کن. اگر قلب ها جذب شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درمورد ویژگی های برخی از علما در حدیثی از امام حسن عسکری علیه السلام گفت:آن حضرت در ضمن روایتی آورده اند:" و مِنهم قومٌ نُصّابٌ ـ لا یَقدِرون علی القَدحِ فینا ـ یتعلَّمون بعضَ علومِنا الصّحیحَةِ، فیَتوَجَّهون به عند شیعَتِنا، و یَنتَقِصون بنا عند نُصّابِنا؛ ثّم یُضیفون إلیه أضعافَ و أضعافَ أضعافِه مِنَ الأکاذیبِ علینا الّتی نحنُ بُرَآءٌ منها، فیَتقَبَّله المُستَسلمون من شیعتِنا علی أنّه مِن علومِنا، فضَلّوا و أضلّوا. و هم أضَرُّ علی ضُعفاءِ شیعَتِنا مِن جَیش یزیدَ علی الحسین بن علیّ علیه السّلام و أصحابِه!" [گروهی از  افراد دشمنان مذهبند که قادر به ضرر زدن به  ما نیستند، برخی از علوم صحیح ما را می‏آموزند و آن را به شیعیان ما می‏ رسانند، و از ما نزد دشمنان عیب جویی می ‏کنند، و چندین برابر آن دروغ و چندین برابر آن اکاذیب بر ما می‏فزایند که ما از همه آنها پاک و بری  هستیم، ولی مع الأسف شیعیان تسلیم ما آن را می‏ پذیرند بر اینکه آن از علوم و دانش ما است، پس گمراه شده و دیگران را به بیراهه بکشند، و زیان و ضرر این افراد بر شیعیان ضعیف ما از لشکر یزید بر حسین بن علیّ علیهما السّلام و أصحاب آن حضرت بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری معاون آموزش جامعه‌المصطفی هم در این مراسم با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره)،گفت: امام خمینی (ره)  عالم، عارف، فقیه بودند، به نظر بنده چکیده ای از عمره خودش را در دو جمله فرمودند: خوب درس بخوانید و خوب با تقوا بشوید. برای پیشرفت انسان و طلبه ضروری است که تحصیلی علم را جدی بگیرند و برای کسب علم زحمت بکشند، چون علم با زحمت به دست می آید.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خالق پور جانشین رئیس جامعة المصطفی العالمیه هم نیز در سخنانی اظهار داشت: طلاب در کنار علوم مختلفی که در حوزه های علمیه تدریس می شود، اخلاق باید مورد توجه جدی طلاب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha