جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: وحدت جهان اسلام کابوس دشمنان قسم خورد مسلمین است، امروز اسرائیل نهایت تلاش خود را می کند که اجازه ندهد در منطقه خاورمیانه آرامش وجود داشته باشد، لذا همه وظیفه داریم که مسایل روز جهان اسلام را به خوبی رصد نماییم و دشمن شناسی خوب و مجرب باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا محمدامین راستی، صبح امروز در کلاس درس اخلاق طلاب اهل سنت سنندج اظهار داشت: در دنیای کنونی وظیفه طلاب و روحانیون در ارشاد مردم به سمت خداوند متعال و نجات آنها از دام های شیطانی وظیفه ای مهم و سرنوشت ساز است که پروردگار بر دوش شما گذاشته است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: شما باید قدر موقعیت و جایگاه خود را بدانید زیرا وظیفه ای که شما انتخاب کرده اید، در دین اسلام بسیار مقدس و والاست، چون که شما از بسیاری خواسته های خود گذشته اید و قدم در راه تبلیغ و گسترش دین رسول الله گذاشته اید.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین حسینی افزود: امام حسین (ع) از فرزندان پاک رسول خدا (ص) بودند که توسط عده زیادی فریب خورده زر و سیم دستگاه بنی امیه به شهادت رسیدند، لذا باید ما اهل سنت مقام و منزلت فرزند رسول خدا را به خوبی بدانیم و در این ایام در کنار برادران اهل تشیع در خدمت رسانی به زوار اربعین حضوری فعال داشته باشیم.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه اختلافی بین شیعه و سنی آنگونه که برخی از مغرضان می گویند، نیست، تاکید کرد: همه ما مسلمانان یک خدا، یک دین، یک رسول و یک قبله داریم، پس دیگر جایی برای اختلاف نداریم.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه اختلاف بین شیعه و سنی دست ساخته استعمار پیر است، گفت: بی شک زمانی که بین بردران اهل سنت و اهل تشیع وحدت و انسجام باشد، دشمن نمی تواند به مقاصد پلید خود که همان غارت ثروت جهان اسلام و ایجاد تفرقه است، برسد، لذا دست به هر توطئه ای می زند که به خواسته های نامشروع و شیطانی خود برسد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: وحدت جهان اسلام کابوس دشمنان قسم خورد مسلمین است، امروز اسرائیل نهایت تلاش خود را می کند که اجازه ندهد در منطقه خاورمیانه آرامش وجود داشته باشد، لذا همه وظیفه داریم که مسایل روز جهان اسلام را به خوبی رصد نماییم و دشمن شناسی خوب و مجرب باشیم.

امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود خطاب به طلاب گفت: شما به خوبی و به درستی راه خود را به عنوان سرباز دین مبین اسلام انتخاب کرده اید، لذا در این راه سعی کنید بهترین باشید و از حاشیه هایی که دشمنان وحدت جهان اسلام برای شما ایجاد می کنند به شدت پرهیز و دوری کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha