شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
سردار فتحی زاده-فرمانده قرارگاه اربعین ناجا

حوزه/ سردار فتحی زاده بیان کرد: مرز خسروی بسته نیست بلکه ظرفیت مرز خسروی برابر تفاهمی که با دولت عراق صورت گرفته، روزانه ۲۰ هزار نفر است. وقتی جمعیت به بیش از این عدد می رسد، مرز تا روز بعد موقتا بسته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار فتحی زاده، فرمانده قرارگاه اربعین ناجا، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به اینکه حجم جمعیت زیادی از مردم در مسیر پایانه مرزی مهران به صورت روان در حال حرکت هستند، گفت: مردم قبل از پایانه ناچارا به لحاظ محدودیتی که وجود دارد و تردد خودرو وجود ندارد به صورت پیاده راهپیمایی خود را از ۵ کیلومتری مرز آغاز می کنند و به پایانه می رسند.

وی با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی مهران نیز مشکلی نداریم و عبور زائران از مرز در حال انجام است، بیان کرد: البته حجم جمعیت انبوه است و دارد مدیریت می شود. نسبت به روز گذشته و تراکم سنگینی که داشتیم امروز آرام تر و روانی بهتری وجود دارد.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا با اشاره به دو مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: در مرز شلمچه هم به خاطر انبوه جمعیت، کندی حرکت عبور از مرز را داشتیم. مرز چذابه نیز آرام است و تردد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت مرز خسروی از همان ساعت های اولیه پر شد و مرز موقتا بسته شد، متذکر شد: مرز خسروی بسته نیست بلکه ظرفیت مرز خسروی برابر تفاهمی که با دولت عراق صورت گرفته، روزانه ۲۰ هزار نفر است. وقتی جمعیت به بیش از این عدد می رسد، آن ها دیگر قدرت انتقال به داخل عراق و شهرهای زیارتی را ندارند.

سردار فتحی زاده افزود: به همین خاطر چون امروز حجم زائر زیادی از شب گذشته اتراق کرده بودند و پشت مرز بودند آن ها وارد پایانه شدند. عملا برآوردی که ما داریم ظرفیت ۲۰ هزار نفری امروز را پر کرده بودند و به همین خاطر توصیه کردیم عزیزان برای اینکه معطل نشوند می توانند به مرز مهران مراجعه کنند اما اگر بخواهند می توانند در موکب ها استراحت و شب را درآنجا اسکان کنند و فردا صبح به پایانه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha