سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پس از 5 سال اعتراض و پافشاری مسجد خلیج گوردون ساخته می شود

حوزه/ مسجدی که انجمن اسلامی خلیج گوردون برای حدود 100 خانواده مسلمان ساکن در این شهر بنا می سازد، پس از 5 سال مجوز گرفت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از groundup،  پس از انتظار پنج ساله و بیش از صد اعتراض و پافشاری، به انجمن اسلامی خلیج گوردون، شهری در آفریقای جنوبی چراغ سبز داده شده است تا نخستین مسجد جامع ساحلی را بنا کند.

کاظم پیر، رئیس این انجمن اسلامی گفت: ما بسیار خوشحالیم که عدالت در اینجا غلبه داشت.

در سال 2014 میلادی، 2 هزار و 700 متر مربع از زمین توسط انجمن اسلامی خلیج گوردون با هدف ساخت مسجدی برای حدود 100 خانواده مسلمان ساکن در این شهر خریداری شد.

در این میان ، ساکنان مسلمان دو گزینه داشتند. آنها می توانستند به یکی از هفت مسجد در حومه ساحلی همجوار ، رانده شوند ، یا می توانستند از یک انبار تبدیل شده در پشت یک سوپر مارکت محلی در راه مارینر استفاده کنند. این فضا برای استفاده منظم در نظر گرفته نشده بود. ورودی انبار پشت یک ناحیه جمع آوری زباله در یک کوچه نام امن بود.

پیر در این باره گفت: ما قبلا در انبار نماز می خواندیم ولی دلیل با رشد جامعه اسلامی تصمیم گرفتیم مکان مناسبی فراهم سازیم.

وقتی این زمین در سال 2014 خریداری شد ، جامعه اسلامی امیدوار بود که این بدان معنا باشد که به زودی ساکنان مسلمان فضای عبادت کافی را در خلیج گوردون خواهند داشت. این منطقه بین ردیف خانه ها و در گوشه و کنار خلیج گوردون و وولورث واقع شده و زمین برای استفاده تجاری و مسکونی منطقه بندی شده بود.

در طی روند مشارکت عمومی ، که از 14 ژوئن تا 17 ژوئیه 2017 صورت گرفت ، 134 اعتراض و یک نامه حمایت از ساکنان دریافت شد. سپس جامعه اسلامی در 23 آگوست 2017 به اعتراضات پاسخ داد و دادرسی در دادگاه برنامه ریزی شهرداری برای 19 آوریل 2019 تعیین شد.

دیوید دانیلز ، رئیس دادگاه ، برنامه دادگاه برنامه ریزی شهری ، همه اعتراضات را با دقت در نظر گرفت و در این باره گفت: بسیاری از اعتراض های دریافت شده مربوط به نگرانی در مورد میزان سر و صدا است. ما می توانیم تأیید کنیم که متقاضی به طور خاص اقداماتی را انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که این مسجد مزاحمتی نخواهد داشت.

دادگاه برنامه ریزی با شرایطی که جامعه اسلامی با آن موافقت کرده بود ، ساخت مسجد را تایید کرد.

وی گفت:  این بدان معنی است که برنامه مورد تأیید قرار گرفته است و توسعه می تواند ادامه یابد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha