سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه فیروز آباد

حوزه/ امام جمعه فیرزآباد گفت: امام حسین(ع) در دوره دین فروشی قرار گرفته بود و چاره‌ای جز فدای جان خود نداشت، از این رو جنگ ما از نوع جنگ امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام سید عزیز الله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه تاکنون سه دوره متفاوت از اسلام گذاشته است، اظهار داشت: دوره نخست، دوره اسارت اسلام بود، این دوره خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع) بود که در واقع دشمنان اسلام را خانه نشین کردند، این دوره بر مسلمانان سخت گذشت.

وی دوره نفاقی که پس از پیامبر(ص) پیش آمد را دومین دوره‌ای دانست که از اسلام گذشته است و افزود: دوره نفاق افرادی مانند معاویه را به میدان آورد که دوره سختی برای حضرت علی(ع) نیز بود.

امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه دوره سوم، دوره دین فروشی است، تصریح کرد: در این دوره که سال ۶۱ هجری بنی امیه دین را به عنوان یک کالا می‌فروشد، یزید نیز اعلام می‌کند هیچ خبری نه از کتاب و نه خبری از دین است و بعد می‌گوید بنی هاشم با ملک و سرزمین ما بازی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پس از بررسی این سه دوره، باید دید امام حسین(ع) در چه دوره‌ای قرار گرفته است، عنوان کرد: امام حسین(ع) در دوره دین فروشی قرار گرفته است و چاره‌ای جز فدای جان خود نداشت، از این رو جنگ ما از نوع جنگ حسین(ع) بود، که پهلوی نیز دین فروشی را در زمان خود آغاز کرده بود.

حجت الاسلام هاشمی زاده بیان داشت: هنگامی که امام  خمینی(ره) قیام می‌کند عده بسیاری به شهادت می‌رسند، پس از آن دشمن هشت سال جنگ را علیه ما آغاز کرد که ما در مقابل دین فروش‌ها دفاع کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha