سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بازدید حجت الاسلام و المسلمین عربیان از موکب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: استقبال و پذیرایی مردم اهل سنت استان کردستان از زوار اربعین حسینی بسیار ستودنی است و این صحنه ها را باید نماد وحدت و برادری مردمان این دیار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان و جمعی از معاونین حوزوی، صبح امروز از موکب ها و اماکن اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی در شهر سنندج بازدید کردند.

در حاشیه این بازدیدها، حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: استقبال و پذیرایی مردم اهل سنت استان کردستان از زوار اربعین حسینی بسیار ستودنی است و این صحنه ها را باید نماد وحدت و برادری مردمان این دیار عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه گفت: برخلاف تبلیغات سو دشمنان امسال میزان زوار اربعین حسینی از هر سال بیشتر بوده است تا جایی که بسیاری از زوار به دلیل ازدحام تاریخی جمعیت زائر، مجبور به بازگشت مجدد زودهنگام به کشور شده اند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در کنار مردم این استان، طلاب و حوزویان مدارس علمیه کردستان هم امسال حضوری چشمگیر در راهپیمایی و اجتماع اربعین حسینی داشتند که در روزهای گذشته برخی از این طلاب از سفر اربعین برگشته اند و برخی دیگر در راه بازگشت می باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی از زیباترین صحنه های اربعین امسال حضور چشمگیر و خودجوش مردم اهل سنت استان کردستان در استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است که این نشان می دهد مردم این خطه محبت خاصی نسبت به اهل بیت رسول خدا (ص) دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان با تاکید بر اینکه امام حسین علیه السلام نه متعلق به شیعه است نه سنی، گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه آزادمردان جهان است. امام حسین علیه السلام کسی بود که برای بقا و تدوام اسلام ناب محمدی جان خود و اهل بیتش را فدای دین خدا نمود.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وحدت و انسجام مسلمین مهمترین و بارزترین ویژگی اجتماع بزرگ اربعین امسال بود که همین وحدت و مودت باعث دلسردی دشمنان دین خدا گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: چندین روز مانده به آغاز سفر اربعین عاشقان اهل بیت علیهم السلام، عناصر خودفروخته بعثی و... با ایجاد ناآرامی های ساختگی در برخی از شهرهای عراق به دنبال تحت الشعاع قرار دادن این حماسه عظیم بودند که امت اسلام با هوشیاری خود جواب دندان شکنی به این عناصر توطئه گر و معاند دین خدا دادند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان سخنان خود گفت: باید اربعین به یک فرهنگ غنی و عظیم تبدیل شود، به فرهنگ وحدت و برادری بین مسلمین جهان. تا از این طریق دستان ناپاک استکبار و استعمار از جهان اسلام بریده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha