سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نمایشگاه عکس

حوزه/ علی اصغر فیض اللهی؛ دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آیین‌های عاشورایی کردستان گفت: به مناسبت اربعین حسینی، نمایشگاه هفته عکس اربعین در شهرستان بیجار برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، علی اصغر فیض اللهی، دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آیین‌های عاشورایی کردستان، امروز در حاشیه برپایی  نمایشگاه عکس «اربعین حسینی» اظهار داشت: این نمایشگاه هفته در بردارنده ۴۵ اثر از هنرمندان استانی در بخش حرفه‌ای و موبایلی از آیین‌های عاشورایی است.

فیض اللهی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت ۵ روز برای بازدید عموم دایر می باشد، گفت: این نمایشگاه با محوریت نگاه آزاد به موضوع عاشورا و عزاداری اقوام ایرانی در ایام محرم برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه سومین سوگواره استانی آیین‌ های عاشورایی در ۲ بخش اصلی ویژه عکاسان با دوربین حرفه‌ای و بخش نگاه مردمی (عکاسی با تلفن همراه) برگزار گردید، اظهار داشت: آثار به نمایش درآمده به انتخاب هیات داوران از میان ۵۳۸ اثر ارسالی به دبیرخانه این سوگواره منتخب شدند و از این تعداد ۳۸۵ قطعه در بخش حرفه‌ای و مابقی در بخش موبایلی می باشند.

فیض اللهی عنوان کرد: شرکت در این سوگواره تنها برای عکاسان استان کردستان مجاز می باشد لذا آثار ۴۶ نفر از عکاسان که در خارج از استان کردستان سکونت داشتند، حذف شده است.

دبیر اجرایی سومین سوگواره استانی آیین‌های عاشورایی تاکید کرد: در نهایت با انتخاب داوران ۴۵ اثر به بخش نمایشگاهی این سوگواره راه یافت که داوری این دوره از سوگواره برعهده آقایان جمشید فرجوند فردا، سامان عباسی و کامران جباری بود.

وی گفت: در مراسم پایانی هفته عکس اربعین حسینی که ۲۵ مهر ماه جاری برگزار می‌شود، از سه برگزیده بخش حرفه‌ای سوگواره و سه برگزیده بخش مردمی تجلیل به عمل می‌آید.

گفتنی است که این نمایشگاه در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی تا ۲۵ مهرماه برای بازدید علاقمندان بیجار دایر می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha