سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اخلاص

حوزه/ مشاور حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: عمل وقتی تیرش به هدف می خورد که همراه با اخلاص باشد و اخلاص وقتی حاصل می شود که انسان خشیت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، لیلا عبدالهی، استاد و مشاور حوزه علمیه خواهران اصفهان،  در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، به بیان سوالی در زمینه معنویت و رشد اخلاقی پرداخت و گفت: چه علتی وجود دارد که گاهی انسان به جایی می رسد که رشد معنوی در خود نمی بیند؟

وی به آیه ۲ سوره ملک «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَیاةَ لِیبْلُوَکُمْ أَیکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا» اشاره نمود و گفت: خدواند مرگ وحیات و بلاها را فرستاد تا انسان را در معرض امتحان قرار دهد و بداند کدام یک از بندگان عملشان صالح است،  بنا بر فرموده امام علی(ع) دار دنیا پر از ابتلا می باشد.

مشاور حوزه علمیه خواهران اصفهان افزود: اینکه می گوییم عمل صالح باشد مقدار و کمیت مهم نیست، کیفیت عمل است که انسان را به سمت صواب می رساند.

خانم عبدالهی به بیان راهکارهایی جهت بالابردن کیفیت عمل پرداخت و ادامه داد: انجام عمل صالح سخت است، عملی مصداق عمل صالح است که خالص باشد،  وقتی عمل خالص می گردد که همراه با خشیت الهی باشد.

وی در بیان معنای خشیت گفت: خشیت حالتی است که انسان به جایی برسد که عظمت الهی را درک کند و با تمام وجود خدا را احساس کند.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان خاطرنشان کرد: نیت یکی دیگر از مواردی می باشد که عمل انسان به آن بستگی دارد، نیت همانگونه که در روایات آمده است بالاتر از خود عمل می باشد،  مراقب باشید که عمل همراه با سمعه نباشد که کم کم آن را به ریا می کشاند.

وی در پایان گفت: عمل وقتی تیرش به هدف می خورد که همراه اخلاص باشد و اخلاص وقتی حاصل می شود که انسان خشیت داشته باشد و همچنین با نیت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha