سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختاری

حوزه/ مراسم گشایش بخش مطالعات فقه جعفری و شافعی با حضور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در دانشگاه رادن فتح اندونزی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به همراه هیئتی روز سه شنبه ۲۲ مهرماه به اندونزی سفر کرده است و افتتاح بخش مطالعات فقه جعفری و شافعی با ابتکار و همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی و با سخنرانی دکتر مختاری و همچنین رئیس دانشگاه رادن فتح اندونزی در این دانشگاه از جمله برنامه های این سفر می باشد.

گفتنی است همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی در دو سال اخیر با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی اندونزی گسترش یافته و تبادلات علمی، برگزاری همایش های مشترک و اعزام هئیت هایی از اساتید و اعضای هیئت علمی دو دانشگاه توسعه فراوانی داشته به طوری که سال گذشته اتاق همکاری‌های مشترک علمی ایران و اندونزی در دانشگاه مذاهب اسلامی  راه اندازی گردید.

در ادامه‌ی این همکاری‌های گسترده علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه‌های اندونزی، بخش مطالعات فقه جعفری و شافعی در دانشگاه رادن فتح اندونزی از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی راه اندازی گردید.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری در این مراسم به ضرورت پژوهش در زمینه مطالعات تطبیقی و مقارن میان مذاهب اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه مطالعات تطبیقی و مقارن پیشگام و سرآمد است و می‌تواند تجربه موفق خود در این زمینه را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی بخش مطالعات فقه جعفری و امامیه در دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح، دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه راه اندازی مطالعات و پژوهش‌های مقارن در اندونزی نیز پیشگام است.

پرفسور محمد شیرازی رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از راه اندازی بخش فقه جعفری و شافعی به ابتکار دانشگاه مذاهب اسلامی در این دانشگاه از دکتر مختاری بخاطر توسعه روابط علمی میان دو کشور قدر دانی کرد.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ استاد و هیئت علمی دانشگاه مذاهب اسلامی به اندونزی سفر کردند و جلسات و نشست های متعددی برگزار کردند و قدم‌های اجرایی تفاهم نامه دو سال قبل دو دانشگاه را عملیاتی کردند که یکی از توافقات تاسیس کرسی فقه جعفری بود که امروز محقق شد.

رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح با اشاره به سفر خود به ایران و بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: در دیدارها و بازدید هایی که داشتم مثلا کتابخانه بزرگ امام خامنه ای سنندج پراست از کتاب ها و منابع شافعی و در قم نیز منابع بسیار زیادی از فقه جعفری موجود است که ما در این زمینه نیازمند کمک هستیم و از دانشگاه مذاهب اسلامی بخاطر فراهم نمودن این بستر تشکر می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با قالب‌های پژوهشی و تعاملی که بین دو دانشگاه برگزار می‌شود بتوانیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha