سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دانش آموزان مسلمان در مالاوی مجبور به کشف حجاب می شوند

حوزه/ مدرسه ای در مالاوی، کشور آفریقایی، جمعی از دانش آموزان را مجبور کرد برای عکس برداری کشف حجاب کنند، دختران مسلمان که حاضر به برداشتن روسری شان نشدند از مدرسه بیرون رانده شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nyasatimes، دانش آموزان محجبه و مسلمان در کشور آفریقایی مالاوی که حاضر نشدند حجاب خود را در هنگام عکس برداری در مدرسه از سوی شورای امتحانات ملی مالاوی (منیب) از سر دربیاورند، به موضوع داغ رسانه های این کشور تبدیل شده اند. مسئولین مدرسه ابتدایی سنت آگوستین سوم دانش آموزانی را که حاضر نشدند کشف حجاب کنند بیرون کرده، این اقدام شان بحث های تنش برانگیزی را منجر شد.

دانش آموزان مسلمان به سرعت مسئله را با والدین خود درمیان گذاشته و آنان برای محکوم کردن این حرکت به سرعت  در مدرسه حاضر شدند.

اعتراضات بالا گرفته، کار به جایی رسید که رئیس اتحادیه معلمان منگوچی در مالاوی اعلام کرد که مدرسه حق ندارد به حجاب دانش آموزان مسلمان کاری داشته باشد. سیمون مایزیا مدعی شد: علت اینکه از دانش آموزان خواسته شده حجاب شان را در بیاورند این بود که در تصاویری که از آنان برای شرکت در امتحانات گرفته می شود، صورت آن ها به طور کامل قابل مشاهده باشد.

مالاوی کجاست؟

مالاوی با نام رسمی جمهوری مالاوی کشوری است در جنوب شرق آفریقا. جمعیت مالاوی بیش از 18 میلیون نفر و پایتخت آن لیلونگوه است.

جمهوری مالاوی کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا، شمال موزامبیک و شرق زامبیا. جمهوری مالاوی تا سال ۱۹۶۴ مستعمره بریتانیا بود. نام مالاوی از نام ماراوی که نام قدیمی قوم نیانجا است و از ساکنان اصلی این ناحیه هستند گرفته شده‌است.

در مورد دین مردم مالاوی آمار دقیقی در دست نیست اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود ۶۸ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۲۵ درصد مسلمان هستند و ۵ درصد نیز پیرو ادیان دیگر می‌باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha