سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در داخل کشور متأسفانه مسئولان و دولت مردان در پیاده کردن قانون اساسی کم آورده اند و این برای ما مایه ی سرشکستگی است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و روسای عقیدتی سیاسی یگان های تابعه ارتش مستقر در بیرجند، اظهار کرد: هر انسانی نسبت به آنچه که سخن می گوید، عمل می کند و یا در اخلاق و رفتار خود نشان می دهد، انعکاس سطح میزان عقیده و آرمانش است، یعنی آنچه که از قلب، مغز، عقل و ایمان در او به وجود آمده، آثارش در زبان، نگاه، سکوت، فریاد، قدم و قلمش پیداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جامعه نیز به مانند یک انسان تحت تأثیر عواملی قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: پیشوای فردی که ابوجهل باشد طبعا تمام اعمال و رفتارش ابوجهل گونه است که نه حق و نه باطل را متوجه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر بودجه تخریب و ویرانی کشورها، کشتار و در محاصره قرار دادن انسان ها که توسط استکبار جهانی صورت می گیرد، صرف آبادانی شود، همه‌ی مردم سالم می مانند و تجاوز و هتک حرمتی نیز صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: وقتی پیشوای جامعه ای ترامپ و یا از قبیل ترامپ باشد و تفکر صهیونیست ها و انگلیسی ها حاکم باشد آثارش همینی است که در سطح جهان مشاهده می کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همانطوری که فرد تحت تأثیر اندیشه و افکار است جامعه نیز تحت تاثیر اندیشه و افکار قرار دارد، گفت: در دنیایی با این شرایط، افتخار بزرگی است که از نظر اندیشه مکتبی، دارای مکتب غنی اسلام و سلسله انبیا و معصومین، اوصیا و ائمه اطهار علیهم السلام هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: آرمان جامعه ما این است که از انسانی تبعیت کند که نه تنها دوست، بلکه دشمنان نیز نمی توانند بر او ضعفی پیدا کنند، که امروز رهبر فرزانه انقلاب و قبل از ایشان امام راحل و سلسله مراجع ما هر کدام به مسئولیت خود عمل کرده اند.

وی یادآور شد: گزارشات اربعین را از زبان دوست و دشمن شنیده ایم که در سال های اخیر از فرق مسلمان و غیر مسلمان و طوایف مختلف در این راهپیمایی شرکت می کنند، این ها انسان های عاقلی هستند که بر اساس معیار جلو می آیند، لذا اگرچه مسلمان نیستند اما اهل انصاف و اندیشه اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: راه امام حسین(علیه السلام) به عنوان یک سمبل عدالت خواه در جهان مطرح است و همه نیز آن را قبول دارند، لذا از ۲۰ میلیون نفری که به سمت کربلا حرکت می کنند تا بازماندگانی که در کشورها و شهرهای مختلف به تبعیت از آن دست به راهپیمایی می زنند، همگان آرمانشان را نشان می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: نیروی مسلحی که حرکات، گفتار، اعمال و اخلاقش بر اساس آرمان امام حسین(علیه السلام) است، همان کلمه طیبه است.

وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که از روز اول با امام خمینی(ره) بیعت و با دست خالی ایستادگی کرد، نه متجاوز است و نه آدم کش، بلکه تجاوز، ظلم و تعدی را محکوم می کند و در مقابل ظالم می ایستد و بر اساس عدالت خواهی تا پای جان ایستادگی می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این افتخار بسیار بزرگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فردی با ایمان و عقیده سالم قرار دارد که خار چشم ستمگران است وهر جای عالم که مظلومی باشد، احساس مسئولیت، و هر جایی نیز ظالمی باشد احساس نفرت می کند، انسان با ایمان و عقل کامل یعنی این.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در میدان آزمایش و در این چهل سال، الحق نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از روزی که با امام بیعت کرده تا به امروز، با نصرتی که خداوند عطا کرده، توانسته است در انواع و اقسام مسائل و مراتب از آزمایش های سخت، روسفید بیرون آید و این جای شکر و افتخار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز فریاد حق طلبانه انقلاب اسلامی ایران به گوش شرق و غرب عالم رسیده است، گفت: شرایط امروز با شرایط ابتدای انقلاب بسیار متفاوت است، آن روز در داخل از هر سویی صدایی می آمد و در هر منطقه ای و قبیله ای، پارازیتی وجود داشت، همچنین نصف جهان در اختیار کمونیست و نصف دیگر آن در اختیار لیبرال دموکرات ها بود و بقیه کشورها نیز زیر سلطه این دو قدرت بودند، هنگامی که صدام دیوانه به ایران اسلامی حمله کرد نیزشرق و غرب همراهش بودند و ما در شرایطی بودیم که برای تهیه سیم خاردار خود دچار مشکل بودیم، اما امروز شرایط فرق می کند و دشمنان با همه ی فشارها و تحریم های خود شاهد ایستادگی انقلاب اسلامی و پیشرفت روز به روز آن هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نزدیک به یک سال است که جلیقه زردها در فرانسه هر هفته برای گفتن حرف حق به میدان می آیند، اما دولت فرانسه به جای پاسخگویی به این سوال آن ها که عدالت کجاست و چرا ۹۹ درصد ثروت در دست یک درصد، و یک درصد ثروت در دست ۹۹ درصد جمعیت است، آن ها را می کشند و یا دستگیر و روانه زندان می کند و این در حالی است که خود را مهد آزادی می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: آن سخن عادلانه ای که در سیستم انقلاب اسلامی که اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، امروز آرمان همه ی مردم جهان شده است و می بینید که مردم جهان از ظلم، ستم و ویرانی شهرها و کشتار مردم به تنگ آمده اند.

وی تأکید کرد: مستکبرین جهان امروز زیر پایشان خالی است و دلیل ترسشان نیز به این جهت است که میدانند دل های مردم با عدالت خواهی همراه است و اگر اوضاع به هم بریزد همه چیز از دستشان خارج می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: این انقلاب بر خلاف تصور قدرت های غرب و شرق به پیروزی رسید و نظامی بر اساس اسلام شناسی تدوین شد، اما باید تأسف خورد که هنوز بر اساس اندیشه های بیگانه، تصمیم سازی و تصمیم گیری هایی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در داخل کشور متأسفانه مسئولان و دولت مردان در پیاده کردن قانون اساسی کم آورده اند و این برای ما مایه ی سرشکستگی است و حال آنکه اگر آن ها همتشان را بر پیاده سازی قانون اساسی آن هم بر اساس عدالت، عملی می کردند، امروز نیاز به هیچ چیز نداشتیم و غرب و شرق عالم عملا تسلیم بودند.

وی با اشاره به اینکه بین ما و آرمان های انقلاب فاصله زیاد است، گفت: نهضت اسلامی، انقلاب، پیروزی انقلاب، نظام و قانون اساسی انجام شده، اما دولت اسلامی هنوز شکل نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما هنوز جامعه اسلامی نداریم، تأکید کرد: دولت مربی جامعه است و باید دولت اسلامی تشکیل شود تا جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی ایجاد گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در بسیاری از کشورها اگر نامی از آزادی ببرند به سرعت صدایشان را می بندند و بلاهای بسیار بر سرشان می آورند، اما به برکت این انقلاب، تمامی اختیاراتی که در دست بیگانگان قرار داشت به مردم داده شده است.

وی یادآور شد: ما در جهت پیاده کردن قانون اساسی کم آورده ایم، اما اگر آن را اجرا کنیم، دنیا آرمانش را در آن مشاهده می کند و بدون هیچ درگیری، تسلیم عدل و حق می گردد.

  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بعد از نظام اسلامی باید دولت اسلامی، سپس جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی شکل گیرد، اما متأسفانه شاهد مشکلاتی هستیم که عامل بسیاری از آن ها خودمان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نهادها و سازمان های متعددی هستند که از اول انقلاب تا به امروز رشد بسیار قابل توجهی کرده اند و هماهنگ با انقلاب و آرمان ها بوده و پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته اند که دوست و دشمن به آن اقرار می کنند که یکی از آن ها ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه سیاست بر اساس عقیده تنظیم می شود گفت: شما مایه افتخار هستید و ان شاءالله خداوند به شما توفیق دهد و ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را برساند تا آن حکومت مستقیم را درک کنید.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha