پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: یک طلبه کامل و انقلابی باید هم عالم باشد و هم در مسئله تهذیب سرآمد. لذا به کرار گفته شده است که تهذیب و پژوهش دو بال پرواز برای طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت بزرگان و علمای دین توجه و اهتمام جدی به مسئله تهذیب و تزکیه نفس است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: تهذیب نفس و روح، ذهن انسان را از مشغولیات زندگی دور می کند و تمرکز خاصی به وی می دهد، لذا همواره اساتید حوزوی طلاب را به امر تهذیب تشویق و ترغیب می کنند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هر کسی در جای خود دارای توانمندی هایی است که این توانمندی ها نیازمند به ترغیب برای شکوفا شدن دارند از این رو همواره طلاب باید در کنار مسئله آموزش و علم آموزی در حوزه ها، مسئله تهذیب را در کنار دیگر دروس مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه عنوان کرد: تهذیب یا همان صیقل روح انسان، باعث می گردد که مسیر علم آموزی برای وی آسان تر از آن چیزی شود که فکر می کند، لذا همواره از اساتید می خواهیم که موضوع تهذیب را همیشه به طلاب تاکید کنند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: یک طلبه شاید در بسیاری از موارد با یک دانشجو شباهت های بسیاری داشته باشد، ولی در حوزه های علمیه علاوه بر علم آموزی مسئله معنویات و روحیه معنوی همیشه مورد توجه بوده است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: تهذیب برای طلاب همانند چراغی برای روشن کردن مسیر حرکت درست او می باشد و این تهذیب است که مسیر درست را به طلبه یاد می دهد از این رو تهذیب همواره در مدارس علمیه از اولویت خاصی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: یک طلبه کامل و انقلابی باید هم  عالم  باشد و هم در مسئله تهذیب سرآمد. لذا به کرار گفته شده است که تهذیب و پژوهش دو بال پرواز برای طلاب است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: البته باید نگاه ما به مسئله تهذیب تخصصی تر شود و این موضوع وارد فاز عملی و اجتماعی طلاب شود بدین معنا که تقوا و تهذیب در همه امور حوزه پررنگ باشد و با اجرای برنامه های فرهنگی و دینی و نشست های بصیرتی این موضوع را در بین طلاب تقویت و نهادینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha