دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست  بصیرتی در مدرسه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با حضور حسن بالا از نیجریه

حوزه/ تلاش امریکا در دکترین جدید برای سال ۲۰۳۵ این است که به زودی نفت های کشورهای منطقه تمام می شود و تنها کشورهای ایران، کویت، عربستان و قطر دارای نفت خواهند بود و در دکترین جدید دنبال آن هستند که این مناطق را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ ساجدی پیش از ظهر امروز در نشستی که با مناسبت یوم الله ۱۳ آبان ماه و با موضوع تحولات داخلی و خارجی در مدرسه علمیه شهید صدوقی (فاز ۵) در قم برگزار شد، با اشاره به تحولات سوریه گفت: در حال حاضر داعش در کشور سوریه از بین رفته و همه تلاش امریکا این است که اندک داعش های زندانی شده در این منطقه نیز آزاد شوند؛ ولی شواهد نشان می دهد که این اندک داعش های هم به زودی از بین خواهند رفت و کشور سوریه از حضور داعشی ها پاک خواهد شد.

معاون سیاسی سپاه استان قم با اشاره به تحولات اخیر عراق افزود: هدف از این اغتشاشات، تحت شعاع قرار دادن مراسم اربعین بود که به دلیل حضور ۳۰ هزار نیروی امنیتی به نتیجه نرسید.

وی بیان داشت: هدف بعدی این اغتشاشات، انتقام گیری از عادل المهدی در موضوع سیاسی به دلیل گرایش به کشورهای ایران، روسیه و چین بوده است.

سرهنگ ساجدی ادامه داد: هدف سوم ناآرامی های کشور عراق از سوی امریکا، تسلط این کشور بر نفت عراق و دخالت ۶۰ درصدی در بانک مرکزی آن است.

معاون سیاسی سپاه استان قم افزود: امروز مشکل عمده نا آرامی های عراق، مباحث معیشتی و حضور بعثی ها در این فتنه است که در این راستا نقش بعثی ها و داعشی ها بسیار مؤثرتر می باشد.

وی در ادامه به آخرین تحولات سیاسی از سوی امریکا در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز عمده وحشت امریکا به قدرت رسیدن شیعیان و رسیدن به مرز اسرائیل است و به همین دلیل همه تلاش او، ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی سوریه، عراق، لبنان و افغانستان و تربیت نیروهای داعش، دوری نیروهای اسلامی و شیعه از مرز لبنان است.

سرهنگ ساجدی ادامه داد: تلاش امریکا در دکترین جدید برای سال ۲۰۳۵ این است که به زودی نفت های کشورهای منطقه تمام می شود و تنها کشورهای ایران، کویت، عربستان و قطر دارای نفت خواهند بود و در دکترین جدید دنبال آن هستند که این مناطق را از آن خود کنند؛ به همین دلیل یکی از مهمترین دلایل تربیت نیروهای داعش و تربیت آدم کشهای حرفه ای به نام بلک واتر و هزینه های میلیاردی، تحقق همین امر است.

معاون سیاسی سپاه استان قم افزود: تلاش دیگر امریکا در دکترین سال ۲۰۳۵، ترس از رشد اسلام در منطقه است؛ به همین دلیل همه تلاش شان را گذاشته اند تا جلوی این نفوذ گرفته شود.

وی با بیان این که ایران اسلامی با تربیت نیروهای بسیج و حشدالشعبی توانست در طی شش سال این تحولات دشمن را خنثی کند، اظهار داشت: گمانه زنی سیاست مداران امریکا این بود داعش ها تا ۲۰ سال در منطقه خواهند بود؛ ولی بحمدالله این برنامه دشمن با تربیت نیروهای حشدالشعبی در طی شش سال خنثی شد.

سرهنگ ساجدی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در کشور ادامه داد: در حال حاضر همه تلاش های دشمن این است که ایران اسلامی از نظر اقتصادی دچار مشکلات شود که همین طور شد و در این عرصه مهمترین مسئله ای که باعث تشدید مشکلات اقتصادی در کشور شد، ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت بوده است.

معاون سیاسی سپاه استان قم افزود: امروز یکی دیگر از مشکلات کشور، مدیران فاسد در بخش های مختلف اقتصادی و نفتی است که در همین رابطه یکی از قراردادهای مهم نفتی با کشور بلاروس به وسیله یکی از مدیران فاسد برملا شد و این مدیر فاسد با امریکا در ارتباط بوده و امریکا با فشاری که بلاروس گذاشت، منجر به مشکلاتی در این قرار شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که می توانیم به وسیله آن از مشکلات موجود کشور بکاهیم، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت داخلی است؛ اگر به این مسئله توجه شود قطعا مشکلات زیادی رفع خواهد شد.

سرهنگ ساجدی ادامه داد: تکیه بر اقتصاد مقاومتی باعث خودکفایی در مسئله بنزین، پتروشیمی و موشک شده است و همین تفکر می تواند در صنایع خودروسازی هم تحول ایجاد کند؛ ولی چون تفکر آمریکایی در این موضوع زیاد است، به خود کفایی نرسیده ایم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha