جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره)

حوزه/ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: ۱۳۳۳ جلسه علمی و چاپ ۴۰ عنوان کتاب از جمله فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی با عنوان دهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی تا امروز 12 گروه علمی را راه اندازی کرده است.

وی افزود: برگزاری  ۱۳۳۸ جلسه تحصصی از جمله برنامه های این مجمع بوده است؛ در سال 97 نیز 134 جلسه برگزار شده است؛ در طول سال تحصیلی گروه‌های علمی دو هفته در میان تشکیل می دهند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با ذکر این مطلب که  ۷۹۰ درس در این مرکز ارایه شده است، گفت: همچنین در سال ۹۷، هشت نشست علمی برگزار شد ضمن اینکه از ۸۵ تا کنون ۸۵ همایش نیم روزه در قالب کرسی‌های نظریه‌پردازی و میزگرد داشته‌ایم.

خراسانی با بیان اینکه در بخش آموزش هم، دوازدهمین دوره آموزش بلند مدت را برگزار کردیم افزود: انتشارات حکمت اسلامی تاکنون ۴۰ عنوان کتاب را منتشر کرده و در سال ۱۳۹۷ با وجود مشکلات از جمله بالا بودن قیمت کاغذ ۱۱ عنوان چاپ اول و ۹ عنوان بازجاپ داشته‌ایم.

وی افزود: در بیستمین همایش کتاب سال حوزه انتشارات این مجمع موفق به کسب ربته برتر شد ضمن اینکه ۲۱ شماره فصلنامه حکمت اسلامی تاکنون منتشر شد و هم اکنون هم به لحاظ زمانی هم عقب نیستیم و مقالات زیادی برای نشریه رسیده که براساس زمانبندی منتشر می‌شود همچنین فصلنامه انوار حکمت هم اخذ مجوز کرده است.

خراسانی بیان کرد: بزرگترین بانک نرم‌افزاری علوم عقلی را مجمع دارد و ویژه برنامه‌هایی را هم در سال جاری داشتیم که ۱۵ عنوان برنامه به مناسبت شهادت شهید مطهری برگزار شد و ویژه برنامه‌های علامه طباطبایی هم در حال انجام است.

وی افزود: ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه در حال اجراست و در طول چهار دوره برگزاری این ویژه برنامه، ۵۲ عنوان برنامه برگزار شده که در قالب ۴ جلد منتشر شده است و امسال هم از ۱۸ تا ۳۰ آبان ماه ویژه برنامه‌های پنجمین دوره برگزار می شود.

خراسانی تصریح کرد: ۱۷ برنامه برای مراسم امسال علامه طراحی شده که ۱۱ نشست و ۵ همایش نیم روزه و نشست عمومی در قم، تهران، مشهد و شیراز است.

وی بیان کرد: بخش بین‌المللی مجمع هم از سال ۹۷ فعالیت جدی خود را شروع کرده و مجوز فصلنامه خبری به زبان انگلیسی را  دریافت کرده است؛ کتابخانه مجمع عالی حکمت در سال گذشته ۲۱ هزار جلد کتاب تخصصی در قالب ۱۶ هزار عنوان کتاب دارد و واحد مشاوره مجمع هم فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha