جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: نگاه پیامبر(ص) محدود به جزیره العرب و مسلمین نبود، بلکه نگاه حضرت یک نگاه جهانی و با شاخصه‌های رهبری جهانی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، با اشاره به این‌که نگاه پیامبر(ص) یک نگاه جهانی بود، اظهار داشت: نگاه پیامبر(ص) محدود به جزیره العرب و مسلمین نبود، بلکه نگاه حضرت یک نگاه جهانی و با شاخصه‌های رهبری جهانی بود و خدای متعال هم در قرآن از رسول خدا (ص) به عنوان رحمة للعالمین یاد می‌کند.

وی، رحمت و نرم خویی پیامبر(ص) را از عوامل مهم اسلام آوردن مردم دانست و افزود: خدای متعال پیامبر اسلام(ص) را نرم‌خو معرفی می‌کند و از پیامبر(ص) می‌خواهد که اگر از کسی رنجش خاطر پیدا کردی آن‌ها را ببخش و مردم را در امور اجتماعی مشارکت داده و از آن‌ها مشورت بگیر، رفتارهای پیامبر یک الگوی جهانی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم مهر و محبت در تربیت فرزندان، ادامه داد: برای تربیت صحیح فرزندان در جامعه نرم‌خویی و محبت لازم و ضروری است و همه خانواده‌ها باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) امت خود را نفرین نکردند و فرمودند من برای نفرین امت مبعوث نشدم و مدام مردم را دعا می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) در برابر ناملایمات و بی‌مهری‌های مردم با سعه صدر رفتار می‌کردند و همین امر موجب ایمان آوردن مسلمین به رسول خدا شد.

وی در پایان تصریح کرد: وقتی مسلمانی از دنیا می‌رفت پیامبر اسلام (ص) بر سر مزار او حاضر می‌شدند و برای وی دعا و طلب مغفرت می‌کردند و مؤمنین را نسبت به این کار سفارش می‌کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha