جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه همدان

حوزه / مدیران و اساتید حوزه علمیه همدان در نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، مدیران و اساتید حوزه علمیه همدان، صبح امروز در نشستی با نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه استان به بیان مشکلات و دغدغه های خودپرداختند.

در این جلسه پس از صحبت های آیت الله موسوی اصفهانی و حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، اساتید حاضر یک به یک به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

اولین سخنران این جلسه حجت الاسلام کسایی بود که ایجاد شرکت تعاونی برای رفع نیازهای روزانه طلاب و حوزیان را یکی از ضرورت های حوزه علمیه همدان دانست.

حجت الاسلام زهره وند با گلایه از برنامه های سنگین در مدارس خاطر نشان کرد: طلبه باید زمانی را برای اندیشیدن و فکر کردن داشته باشد، اما برنامه های فعلی این زمان را برای او فراهم نمی کند.

سپس حجت الاسلام صیادی دیگر استاد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، اظهار کرد: همان طور که می دانید اکثر طلاب از اقشار ضعیف جامعه هستند اما متاسفانه هر مشکلی که در کشور ایجاد می شود تیرها به سمت حوزه است.

وی افزود: در این جریان ها حوزه واقعا مظلوم واقع شده است چرا که تصمیم ها توسط دولت و مسئولان گرفته می شود، اما در نهایت توهین ها و تخریب ها به حوزه های علمیه سرازیر می شود.

حجت الاسلام فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان سخنران بعدی این نشست بود که خواستار برگزاری جلسه توجیهی برای طلاب شد و گفت: طلاب با اضطرابی که در وضعیت فعلی به وجود آمده است توانایی درس خواندن را ندارند بنابراین باید با دعوت از مسئولان و برگزاری جلسه ای توجیهی بسیاری از التهابات را از بین ببریم.

وی ادامه داد: الحمدلله در استان با وجود آیت الله موسوی اصفهانی و حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اتحاد و وحدت خوبی حاکم است و لذا با برگزاری این جلسات و توجیه طلاب و سپس توجیه مردم توسط همین طلاب می توان در راستای همین اتحاد گام برداریم.

حجت الاسلام احمدی نیز به عنوان آخرین سخنران این نشست خواستار رساندن دغدغه های مردم به مسئولان توسط نماینده ولی فقیه در استان و مدیر حوزه علمیه همدان شد.

پس از صحبت های اساتید، حجت الاسلام رستمی، معاون آموزش حوزه تاریخ برگزاری امتحانات را ۱۵ دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: در دروسی که دارای دو استاد هستند، اساتید باید با بررسی وضعیت موجود و ایجاد هماهنگی سطح هر دو کلاس را یکسان کنند تا در زمان امتحان با مشکلی مواجه نشویم.

وی با تشریح نحوه برگزاری امتحانات شفاهی در مدارس همدان، یادآور شد: از طلاب، همانند مدارس قم امتحان شفاهی گرفته می شود و با ضبط صدای امتحان دهنده اگر اعتراضی وجود داشت در همان جا به اعتراض رسیدگی می شود.

حجت الاسلام رستمی در پایان خواستار هماهنگی اساتید با معاونت آموزش در بحث غیبت ها شد تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha