سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیام شهدای کربلا را حضرت زینب کبری(س)، و امام زین العابدین(ع) در شام و کوفه زنده کردند و امروز شاهد آن هستیم که بعد از ۱۴۰۰ سال، اربعین حسینی بین المللی شده و تقریبا از همه ی کشورهای جهان، مسلمان و غیر مسلمان در این حماسه عظیم شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب  گذشته در دیدار دست اندرکاران یادواره شهدای عشایر زیرکوه اظهار کرد: غالبا از مردم عشایر به عنوان مردمی زحمتکش، مولد، پای کار و موثر در جامعه و اقتصاد یاد می شود که این موارد همه درست است، اما آنچه بالاتر از این حرف ها قرار دارد، مسائل انسانی، الهی و آن سلامت نفس عشایران می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گذشته و پیش از نفوذ استعمارگران، دوران شکوفایی فرهنگ، تعهد، محبت و ایثار بود و مردم مستقل بودند، خاطر نشان کرد: گرچه طواغیت از جمله بنی امیه، بنی عباس و پادشاهان بر جامعه حاکم بودند، اما مردم کاملا از آن ها جدا بوده و با دید ظالم به آن ها نگاه می کردند، لذا از انواع و اقسام فضائل اخلاقی که در فرهنگ اسلامی بود، بهره می بردند و در واقع حافظ فرهنگ مردم، خود مردم بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: از وقتی پای استعمارگران به ایران باز شد، هر جا که نفوذ بیگانه بیشتر بود، فرهنگ جامعه ما آسیب بیشتری دید، و به همان نسبت مردم روستایی و عشایری در حفظ فرهنگ اصیل مردمی خود که به آن فرهنگ اسلامی - ایرانی می گوییم، تلاش کردند و حافظ آن بودند، لذا این ارزش به عنوان ذخایر فرهنگی، قابل قیاس با آن ارزش ها که خیلی هم ارزشمند و به جاست قابل مقایسه نیست.

وی مطرح کرد: گرچه امروز آسیب ها فراگیر شده و همه جا را گرفته است، اما این وراثت کریمه ای که مردم عزیز عشایر داشته اند باعث شده تا به آن ها به عنوان ذخایر فرهنگی جامعه نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صاحب مناطق مرزی، مرزنشینان هستند، افزود: جامعه ی عشایری دارای سلامت نفس، تعهد، محبت، صداقت در گفتار و صداقت در رفتار است، و شهدایشان نیز برخاسته از این جمعیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: بزرگداشت مقام شهدا، کمتر از شهادت نیست و دلیلش  این است که شهادت هدف نیست، بلکه شهادت در راه هدف است.

وی ابراز داشت: شهید در راه هدف پیام دارد، لذا اگر پیام شهید بیان نشود در واقع شهادتش ضایع می شود و این یادواره شهدا زنده کردن پیام شهدا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: پیام شهدای کربلا را حضرت زینب کبری(س)، و امام زین العابدین(ع) در شام و کوفه زنده کردند و امروز شاهد آن هستیم که بعد از ۱۴۰۰ سال، اربعین حسینی بین المللی شده و تقریبا از همه ی کشورهای جهان، مسلمان و غیر مسلمان در این حماسه عظیم شرکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امیدواریم که شهدای گرانقدر شفیع ما در فردای قیامت باشند، گفت: ارزش پیام شهید کمتر از خون شهید نیست.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha