سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت ۶۰۰۰ شهید استان قم

حوزه/ فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب با ذکر این مطلب که باید از ظرفیتهای علمی و معنوی حوزه های علمیه دربرگزاری کنگره ملی شهدای استان بهره برد، تصریح کرد: روحانیت بنا بر تعداد جمعیت خود بیشترین شهید را در بین اقشار مختلف جامعه تقدیم انقلاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار سید محمدتقی شاهچراغی دوشنبه شب در یادواره شهید مهدی زین الدین و ۶ هزار شهید قم با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا گفت: یکی از فعالیت هایی که در این زمینه انجام می شود، جمع آوری آثار و سیره و تبدیل آن به کتاب برای ماندگاری و اثربخش است که در طول یک سال مانده به برگزاری کنگره ملی شهدای استان انجام می گیرد.

وی با ذکر این مطلب که برای معرفی سیره شهدای قم باید کارهای عمیق تری صورت بگیرد، یادآورشد: همچنان برخی از شهدای قم در بین مردم گمنام و بی نام نشان هستند؛ برگزاری آئین یادبود و یادواره شهدا سنت گرانقدری بوده که در استان قم به صورت مستمر درحال برگزاری است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با ذکر این مطلب که سنگ بنای اولین کنگره ملی شهدای کشور دراستان قم بنا نهاده شد، تصریح کرد: پس از این کنگره‌های ملی به صورت سالانه درطول ۳ دهه گذشته درشهرهای مختلف کشور برگزار شده‌است.

شاهچراغی گفت: دومین کنگره ملی ۶هزار شهید استان قم آبان ماه سال آینده برگزار می‌شود، برنامه یادواره شهید زین الدین که امشب در حال برگزاری است نقطه آغاز برنامه های کنگره ملی شهدای استان درسال ۹۹ است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) با ذکر این مطلب که ۱۷ کمیته برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم تشکیل شده است، تصریح کرد: در این زمینه از تمام ظرفیتهای مردمی و استانی در برگزاری این کنگره استفاده خواهد شد.

شاهچراغی یادآورشد: یکی از فعالیت هایی که در کنگره ملی شهدای استان انجام می شود، معرفی تمام شهدای سپاه، ارتشی، بسیجی و مدافع حرم اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که باید از ظرفیتهای علمی و معنوی حوزه های علمیه دربرگزاری کنگره ملی شهدای استان بهره برد، تصریح کرد: روحانیت بنا بر تعداد جمعیت خود بیشترین شهید را در بین اقشار مختلف جامعه تقدیم انقلاب کرده‌اند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب استان قم در پایان با اشاره به حوادث بعد از اصلاح قیمت سوخت عنوان کرد:با بصیرت مردم قم برخی از مشکلات ایجاد شده در شهرهای دیگر در این استان مشاهده نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha