سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه باید حقیقتاً قدردان مقام معظم رهبری بود، گفت: رهبر با صداقت و فرزانه در قضیه گرانی بنزین از آبرو و اعتبار خود مایه گذاشتند و البته خدا جبران می‌کند و این وعده خداست و ان شا الله خواهیم دید که روز به روز عظمت ایشان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ابتدای درس آیات الاحکام در مرکز خدمات با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید سجده شکر بگذاریم که خداوند تفضل کرده مردم ما با همه سختی‌ها و رنج‌ها از نظام اسلامی حمایت می‌کنند و دلشان هدایت می‌شود و این جز به لطف و عنایت خدا و توجهات ائمه اطهار به‌ویژه حضرت ولی‌عصر(عج) چیز دیگری نیست.

وی بیان کرد: باید واقعاً قدردان این مردم باشیم که اسلام و کشورشان را دوست دارند و سختی‌ها را به جان می‌خرند و در مقابل اصل حیات کشور و نظام اسلامی، به ضعف‌ها و کاستی‌هایی که مسئولان دارند توجهی نمی‌کنند؛ باید همه ما به سهم خودمان ممنون این مردم باوفا و باصفا و فداکار و ایثارگر باشیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه باید در عمل قدردان مردم بود، تصریح کرد: بخش عمده ضعف‌هایی که در کشور وجود دارد ربطی به خارج از کشور ندارد و مربوط به داخل است؛ واقعاً شایسته مردم کشورمان نیست که ما ضعف داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان مقام معظم رهبری بود، گفت: رهبر با صداقت و فرزانه در قضیه گرانی بنزین از آبرو و اعتبار خود مایه گذاشتند و البته خدا جبران می‌کند و این وعده خداست و ان شا الله خواهیم دید که روز به روز عظمت ایشان بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: بسیاری گله داشتند که چرا رهبری این‌طور پای کار آمدند و از تصمیمی که گرفته شده این‌گونه دفاع کردند؛ پاسخ آنها این است که واقعاً شرایطی نبود که مقام معظم رهبری بخواهند غیر از این عمل کنند.

وی گفت: برای مقام معظم رهبری بسیار راحت بود که در برابر قضیه گرانی بنزین جبهه بگیرند ولی ایشان فرمودند که اگر سران سه قوه چیزی را تصویب کردند من حمایت می‌کنم؛ ایشان از اعتبار خودشان با اعتماد، روشنی و صداقت مایه گذاشتند و البته خدا هم جبران خواهد کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: دشمنان در کمینند تا فرصتی به دست آورده و به نظام اسلامی ضربه وارد کنند و همان‌طور که خودشان نقل کرده‌اند از دو سال قبل برای آشوب‌ها برنامه‌ریزی و ساماندهی کرده بودند؛ هنوز برخی مسئولان ما حاضر نیستند بپذیرند که دشمنان در حال سرمایه‌گذاری برای ضربه زدن به کشور هستند.

وی ادامه داد: بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری بحث شبکه ملی را مطرح کرده‌اند ولی بعضی‌ها خودشان را به خواب می‌زنند و نمی‌فهمند و باعث می‌شوند در این شرایط این همه خسارت ببینیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: دشمن کارش دشمنی است و مسئولان باید مراقب باشند، متأسفانه مسئولان ذی‌ربط در روزهای اول و دوم خیلی دیر به صحنه آمدند؛ برای خیلی‌ها سؤال است که چرا روزهای اول و دوم برخی دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار نبودند.

وی گفت: همه شنیدید و در بعضی تصاویر دیدید که عده قلیلی راحت و آزاد و گویا بدون هیچ مانعی اموال عمومی و منازل مردم را غارت کردند؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر کسی از غصه بمیرد جا دارد.
رئیس مرکز خدمات حوزه ادامه داد: ما تجربه سال 96 را داشتیم و ادعای مسئولان به عرش می‌رسید که به همه چیز اشراف دارند ولی این اتفاق‌ها افتاد و آبرو و اقتدار نظام اسلامی دچار خدشه شد.

وی گفت: اینها مواردی نیستند که با وجود این دشمنان بخواهیم از آن بگذریم، مردم حق دارند که ناراحت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: مسئولان باید با مردم صادق باشند و اگر تصمیمی می‌گیرند از قبل آنها را در جریان بگذارند. برای مردم تحلیل کنید که یارانه‌ای را که دولت به بنزین می‌پرداخت 80 درصد به نفع ثروتمندان و کسانی بود که چندین ماشین دارند و طبقه ضعیف بهره‌ای از آن نمی‌بردند.

وی گفت: ما گرفتاری‌های زیادی داریم و این مردم سزاوار این نیستند که با این ضعف‌ها و کوتاهی‌ها مورد ستم قرار بگیرند؛ دشمنان شرایط سختی را بر ما تحمیل کرده‌اند پس دیگر خودمان مردم را اذیت نکنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: اینها مطالبی است که جا دارد دلسوزان کشور و حتی کسانی که متدین نیستند اما به ایران و اقتدار نظام اعتقاد دارند دنبال کنند تا روشن شود.

وی بیان کرد: امروز مسئولان باید به فکر مردم باشند و دلسوزانه خدمت کنند؛ ما اگر به فکر مردم بوده و دلسوز باشیم موفق می‌شویم چراکه اکثر چیزهایی که لازم داریم در داخل کشور وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: این فرمایش رهبری از عمق حقیقت است و اگر باور کنیم چشممان را از بیرون قطع می‌کنیم؛ به مردم اعتماد کنید و مبارزه با فساد را جدی بگیرید.

وی بیان کرد: انتظار دارم که از امروز روش برخورد و خیرخواهیمان نسبت به طلبه‌ها و مردم با دیروز فرق داشته باشد چون واقعاً مردم جای خدمتگزاری دارند و باید به این خدمت‌گزاری افتخار کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه تأکید کرد: ما تجربه سال 96 را داشتیم و نباید این اتفاق امسال رخ می‌داد؛ امیدوارم این ضعف‌ها و اتفاقات چند روز دیگر فراموش نشود. دشمن کار خود را می‌کند و شما مسئولان باید مراقب باشید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha