پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام دیرباز

حوزه/ دولت باید به فکر علاج بلندمدت اقتصاد کشور باشد و تنها راه آن اقتصاد مقاومتی است که برخی دولتمردان بدان اهتمام عملی ندارند و فقط شعار سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: چند سالی است عده‌ای به بهانه تحریم، با کم‌توجهی‌ها و بعضاً با سوء‌نیت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده‌ و ارزش پول ملی را پایین آورده‌اند، اما مردم به خاطر علاقه به انقلاب و اهمیت به امنیت کشور این شرایط را تحمل می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید از صبر مردم سوءاستفاده کنند، ادامه داد: مفاسد اقتصادی از مسائلی بود که هم بازار را به تلاطم کشیده و هم موجب نارضایتی گسترده مردم شد، اما خوشبختانه هم‌اکنون با ورود قوه قضائیه و برخورد با مفسدان اقتصادی و محکوم کردن آن‌ها، بخشی از نوسان بازار کاهش یافته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت سال‌ها قیمت بنزین را ثابت نگه داشته بود و می‌توانست حامل‌های انرژی را با شیب ملایم گران و مردم زندگی خود را با آن تنظیم کنند، اما با تصمیم سران قوا برای افزایش قیمت حامل‌های سوخت در شرایط فعلی، بهانه‌ای برای ضدانقلاب فراهم شد که از طریق رسانه‌ها به دنبال ضربه به کشور و مردم باشند و در کشور ایجاد آشوب کنند.

وی با بیان این‌که عده‌ای از مردم در اوضاع کنونی، به گرانی بنزین اعتراض داشتند و دشمن از آن سوءاستفاده کرد، بیان داشت: مدیریت بنزین تصمیم سران قوا بود و اجرای آن توسط دولت، البته مجلس برنامه دیگری برای مدیریت بنزین داشت که برنامه خوبی هم بود، اما گرانی یک‌شبه بنزین توسط دولت موجب اعتراض مردمی شد و ضدانقلاب از این مسئله سوءاستفاده کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب، مردم صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند و بارها ثابت شده که در شرایط بحرانی، رهبر انقلاب وارد شده و به جامعه آرامش می‌دهند و مردم نیز به ایشان اعتماد دارند.

وی افزود: پشتوانه دولت جمهوری اسلامی ایران، مردم بوده و به خارج از مرزها تکیه نکرده است؛ به همین دلیل دولت باید رضایت مردم که پای انقلاب هستند و پیشرفت کشور را می‌خواهند، جلب کرده و ضمن هواداری از مردم نسبت به خواسته‌های آن‌ها اهتمام داشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت با برآورد کردن آمار دیدگاه‌ها و بیانات مردمی باید نبض جامعه را در دست داشته باشد و متأسفانه مسئولان دولتی با مردم ارتباطی ندارند و آنچه را که به‌عنوان وضع جامعه در اختیار دارند از طریق گزارش‌هایی است که به آن‌ها می‌رسد.

وی بیان کرد: مسئولان باید از این اوضاع به وجود آمده درس گرفته و با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از نزدیک درد دل مردم را گوش‌داده و نسبت به وضعیت آن‌ها مطلع باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز با بیان اینکه در بین مسئولین افراد دلسوز فراوان وجود دارد ادامه داد: متأسفانه در بین مسئولین برخی‌ها که اندک نیز هستند نسبت به وضعیت مردم بی‌تفاوت بوده و باید این ریشه خشکانده شود و راه علاج آن نیز بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اعتماد به جوانان سپردن امورات به آن‌ها است.

وی با تأکید بر این‌که برخی از مسئولین باید از خواب بیدار شوند و به خیال اینکه برجام مشکلات کشور را حل خواهد کرد خود را به خواب نزنند گفت: امروز آن‌هایی که سنگ برجام را به سینه می‌زدند متوجه شدند که التماس به دشمن آب در هاون کوبیدن و تضییع وقت و اتلاف منابع و انرژی کشور است و باید روی پای خود ایستاد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز ادامه داد: دولت باید به جوانان میدان داده و اشتغال‌زایی و واگذاری کارهای کلان به تولید داخلی و استفاده از بازار خارجی برای تولیدات کشور اولویت دهد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه باید خسارات این چند هفته به کشور جبران شود تأکید کرد: افزایش بهای بنزین که به‌عنوان کمک به مردم پرداخت می‌شود مشکلاتی در میان‌مدت دارد که باید دولت از متخصصین اقتصادی را نظرخواهی کرده و وضعیت کنونی را به شیوه‌ای صحیح مدیریت کند.

وی در پایان گفت: باید به فکر بلندمدت اقتصاد کشور بود که تنها راه علاج نیز اقتصاد مقاومتی است که برخی دولتمردان بدان اهتمام عملی ندارند و فقط شعار عملی سر می‌دهند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha