شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبدالله حیدری

حوزه/ مرحوم ماموستا حیدری در دوران حیات و زندگی پربار خود، امام جمعه و جماعت بسیاری از مساجد شهرستان بانه بودن و در مسایل مذهبی نیز به عنوان یکی از صاحب نظران اهل سنت کردستان محسوب می شد.

ماموستا محمدامین راستی امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه فقید شهرستان بانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: مرحوم ماموستا حیدری یکی از عالمان بزرگ اهل سنت خطه استان کردستان بود و خدمات وی به دین و شریعت رسول الله هرگز از یادها نخواهد رفت.

امام جمعه موقت سنندج گفت: سابقه فعالیت های دینی ماموستا حیدری به بیش از نیم قرن می رسید و در این سالها مسئولیت دینی بسیاری در سطح استان به ویژه در شهرستان بانه بر عهده داشت.

این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود گفت: یکی از ویژگی های بارز مرحوم ماموستا حیدری، تلاش برای ایجاد وحدت در استان و برادری اهل سنت و اهل تشیع بود.

ماموستا راستی ادامه داد: مرحوم حیدری در دوران حیات و زندگی خود، امام جمعه و جماعت بسیاری از مساجد شهرستان بانه بودن و در مسایل مذهبی نیز به عنوان یکی از صاحب نظران اهل سنت کردستان محسوب می شد. همچنین وی شاگردان بسیاری در حوزه های علمیه اهل سنت تربیت کرد.

این عالم اهل سنت کردستان در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از فعالیت ها و خدمات مرحوم حیدری ارائه نظریات دینی و فقهی در حوزه شریعت بود.

ماموستا راستی ادامه داد: مرحوم ماموستا حیدری پس از فراگیری علوم و معارف دینی و شاگردی در محضر علما و روحانیان نامدار کردستان، در ردیف ماموستایان برجسته منطقه قرار گرفت و بیش از ۷۰ سال از عمر خود را در جوار قرآن نفیس و خطی تاریخی روستای «نجنه»، صرف آموزش علوم و معارف قرآنی و پرورش طلاب و دانش‌ آموختگان علوم دینی کرد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: مرحوم ماموستا حیدری در سال 92 به عنوان امام جمعه بانه منصوب شد و در این مدت منشا خدمات بسیاری برای مردم این خطه بود.

براساس این گزارش، مرحوم ماموستا عبدالله حیدری شامگاه دیروز جمعه در بیمارستان رازی شهرستان بانه دارفانی را وداع گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha